سرویس خواب ، سرویس خواب مدرن ، تخت خواب دو نفره

سرویس خواب آرنا ، سرویس خواب عروس ، تخت خواب دو نفره ، سرویس خواب ترک ، قیمت سرویس خواب ، سرویس خواب ارزان ، سرویس خواب با کیفیت ، میزآرایش ، جهیزیه عروس ، سرویس خواب کلاسیک ، پاف ، پاتختی ، تخت دونفره ، سرویس خواب نوجوان ، تخت خواب ، فروش تخت خواب ، خرید تخت خواب ، فروش سرویس خواب ، خرید تخت خواب ، اتاق خواب ، مبلمان اتاق خواب، طراحی اتاق خواب ، قیمت تخت دو نفره ، قیمت سرویس خواب ،دکوراسیون اتاق خواب

سرویس خواب ، تخت خواب

فروش انواع سرویس خواب مدرن

سرویس خواب ، سرویس خواب مدرن ، تخت خواب دو نفره

سرویس خواب آرنا ، سرویس خواب عروس ، تخت خواب دو نفره ، سرویس خواب ترک ، قیمت سرویس خواب ، سرویس خواب ارزان ، سرویس خواب با کیفیت ، میزآرایش ، جهیزیه عروس ، سرویس خواب کلاسیک ، پاف ، پاتختی ، تخت دونفره ، سرویس خواب نوجوان ، تخت خواب ، فروش تخت خواب ، خرید تخت خواب ، فروش سرویس خواب ، خرید تخت خواب ، اتاق خواب ، مبلمان اتاق خواب، طراحی اتاق خواب ، قیمت تخت دو نفره ، قیمت سرویس خواب ،دکوراسیون اتاق خواب

سرویس خواب ، سرویس خواب مدرن ، تخت خواب دو نفره

سرویس خواب آرنا سرویس خواب عروس تخت خواب دو نفره سرویس خواب ترک قیمت سرویس خواب سرویس خواب ارزان و شیک سرویس خواب با کیفیت میزآرایش جدید جهیزیه عروس سرویس خواب کلاسیک پاف پاتختی تخت دونفره یکنفره سرویس خواب نوجوان قیمت تخت خواب ، قیمت سرویس خواب ترک فروش تخت خواب ، تخت خواب ، خرید سرویس خواب، خرید تخت خواب در تهران،، سرویس خواب آرنا ، سرویس خواب عروس ، تخت خواب دو نفره ، سرویس خواب ترک ، قیمت سرویس خواب ، سرویس خواب ارزان ، سرویس خواب با کیفیت ، میزآرایش ، جهیزیه عروس ، سرویس خواب کلاسیک ، پاف ، پاتختی ، تخت دونفره ، سرویس خواب نوجوان ، تخت خواب ، فروش تخت خواب ، خرید تخت خواب ، فروش سرویس خواب ، خرید تخت خواب ، اتاق خواب ، مبلمان اتاق خواب، طراحی اتاق خواب ، قیمت تخت دو نفره ، قیمت سرویس خواب ،دکوراسیون اتاق خواب

سرویس خواب مدرن

مقایسه کمد ریلی و کمد لولایی در  سرویس خواب

پنجشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۲۱ ق.ظ

مقایسه کمد ریلی و کمد لولایی در  سرویس خواب

 

قرار دادن هر وسیله در جای مشخص و مرتب بودن و شلوغ نبودن فضای خانه و اتاق­ها، یکی از ملاک­های زیبایی و نظافت در منازل می باشد. بنابراین همیشه در طراحی فضای داخلی منزل به حضور کمد­ها به خصوص کمدهای دیواری اهمیت ویژه­ای داده شده است. می توان گفت تقریبا خانه ای نیست که در آن کمد به ویژه کمد دیواری (علارغم تاثیر آن در زیبایی و درسهولت استفاده افراد) بکار نرفته باشد. کمد دیواری، نسبت به کمدهای عادی و سنتی فضای بسیار کمتری اشغال می‌کند. این مدل کمدها مخصوصا برای اتاق‌هایی با متراژ کم یا برای خانواده‌هایی که لوازم بسیار زیادی دارند،  یک گزینه نجات بخش است. کمدهای دیواری فضای مناسبی را برای چیدمان وسایل اعم از لباس، کفش، کیف و هر گونه ساک دستی و … را فراهم کرده اند.  می توان باکمدهای دیواری نظم خاصی در کل فضای منزل ایجاد کرد، مثلا در قفسه ها و کشوهای آن و همچنین در دیگر قسمت های مختلف کمد، تمامی وسایل پرکاربرد و ضروری و همینطور غیر ضروری را جای داد. قطعا توجه به جنس کمد دیواری و کیفیت ساخت آن می‌تواند خیال شما را برای طولانی مدت راحت کند تا بابت خراب شدن یا تعویض آن نگرانی نداشته باشید.

کمد دیواری لولایی

برای ساخت کمد دیواری استفاده از فرآورده‌های چوبی رایج بوده و کماکان نیز این رویه ادامه دارد، البته نوع جنس کمد­های دیواری و یا درب­های آن­ها بنا به سلیقه و میزان بودجه مشتری متفاوت باشد. درب­ها میتوانند از جنس MDF و یا روکش چوب MDF و یا نئوپان، هایگلاس و ممبران اجرا شوند. پس از فراگیری محصولات MDF، کمدهای دیواری غالبا از این محصول ساخته می‌شوند که کیفیت‌ مختلفی دارند هرکدام از موارد ذکر شده مقاومت خاص خود را خواهد داشت ولی در مورد ممبران باید عنوان کرد که با اینکه نسبت به بقیه از لحاظ قیمتی در رنج بالایی می باشد، مقاومت آن به اندازه قیمتش بالا نیست ولی بعضی افراد به علت توجه زیاد به ظواهر و زیبایی، این سبک را بیشتر می­پسندند. قطعا توجه به جنس کمد دیواری و کیفیت ساخت آن می‌تواند خیال شما را برای طولانی مدت راحت کند تا بابت خراب شدن یا تعویض آن نگرانی نداشته باشید.

بعد از انتخاب جنس و متریال به کار گرفته شده در کمد دیواری، نوبت انتخاب نوع درب می باشد که از اهمیت خاصی برخوردار است. زیرا فضایی که کمد در آن قرار می­گیرد و عمق کمد و از همه مهمتر سلیقه و راحتی مشتری مدنظر قرار خواهد گرفت ، این نکته حائز اهمیت است که بدانید نوع درب های کمد و کمد دیواری خود را متناسب با شرایط استفاده و نیاز خود انتخاب کنید، تا شرایط استفاده کلافه کننده برای شما پیش نیاید.  مطالبی در رابطه با تفاوت­ میان کمد دیواری­ با درب ریلی و کمد دیواری با درب لولایی ارائه شده است و تمامی معایب و مزایای هر یک از مدل­ها بیان شده تا  دیگر شاهد انتخاب های نا درست بر اثر نداشتن تجربه و نبود راهنما که منجر به استفاده نادرست و نا کار آمد کمد دیواری­ها میشود، نباشیم.

 

همچنین بخوانید: کمد لباس ، راهنمایی برای خرید کمدهای غیردیواری
 

 با کمد لولاییکمد ریلی مقایسه

درب های لولایی بیشتر درکمد دیواری های نوع قدیمی که البته هنوز هم کاربرد دارد استفاده می شد، به این صورت که یک ضلع عمودی درب ها بر روی یک بدنه عمودی کمد به وسیله قطعه­ای مفصلی شکل به نام لولا به هم متصل شده و حرکت ۱۸۰ درجه­ای حول محور عمودی جهت باز و بسته شدن درب کمد ایجاد می کند. کمد­با درب­های ریلی پس از مدتی بنا به دلیل یکسری از مشکلات درب­های لولایی و همچنین بنا به ایجاد تنوع، وارد بازار شد. جهت آگاهی بیشتر و بالاتر رفتن دقت مشتری و افراد به هنگام انتخاب نوع درب ریلی یا لولایی برای کمد، مهم­ترین مزایا و معایب کمد دیواری­های ریلی و لولایی در ذیل توضیح داده می شود.

 زیبایی ظاهری:

 

یکی دیگر از علل انتخاب و پیشنهاد درب های ریلی و درب های لولایی برای کمد دیواری ها توجه به سبک کار و ظاهر میباشد که اغلب برای درب های کمد دیواری کلاسیک از درب های لولایی و برای درب های کمد دیواری مدرن از درب های ریلی مورد استفاده قرار میگیرد، اگر قبل از هر چیزی بخواهیم زیبایی ظاهری و کلاسیک بودن مدل انتخابی را در نظر بگیرید، باید بگوییم که از نظر ظاهری و به روز بودن، کمد­های با درب ریلی سبک به روز­تری نسبت به کمد­های با درب لولایی می باشند،کمد­های لولایی طرح قدیمی­تری به حساب می­آیند. علت آن هم این است که کمد های کلاسیک از طرح های سنتی تر الگو میگیرند با درب های لولایی اجین شده اند و همچنین پیدایش کمد های مدرن که همزمان با درب های ریلی بوده سبب گشته تا این دو سبک هر یک با مکانیز های خود همخوانی و هارمونی داشته. بازار روز و افزایش تقاضا برای عرضه بالای تنوع ، ایجاب می­کند که در طول زمان تولید­کنندگان و طراحان به فکر تولید مدل­های متنوع و متفاوت­تری نسبت به گذشته باشند. هم اینک در یک بررسی اجمالی در بازار، درمی­یابیم که کمد­های با درب ریلی محبوبیت و طرفداران بیشتری دارد.

عمق مناسب :

 

در خصوص استفاده از کمد با هر نوعی یک نکته وجود دارد که باید به آن توجه کرد: عمق مفید کمد که نوع درب متصل به آن می­تواند تاحدودی از عمق آن بکاهد، در درب کمد­های لولایی فضای کمتری اشغال می شود و این یکی از برتری­های کمد­های با درب لولایی می باشد. بطور مثال برای یک کمدی که حداکثر عمقش 70 سانتی متر است؛ عمق کاربردی و در دسترس برای مشتری را 68 سانتی متر میتوان در نظر گرفت که  تنها با کم کردن دو سانتی متر برای فضای اشغالی توسط درب کمد این کار در نظر گرفته خواهد شد. این نوع کمد برای فضاهایی کاربرد دارد که محدودیت اجرا با عمق­های دلخواه را دارند.در حالی این مزیت برای کمد­های با درب لولایی یکی از معایب کمد­های با درب ریلی محسوب می­شود. زیرا با توجه به نحوه قرار گرفتن و نصب درب­های ریلی در داخل بدنه­های کمد، قسمتی از فضا مربوط به عمق اصلی کمد ها به دلیل دو ریل بودن درب ها و روی یکدیگر قرار گرفتن آن­ها باعث اشغال فضای بیشتر و کاهش عمق مفید کمد ها می­شود. برای مثال در یک کمد با حداکثر عمق 70 سانتی متری عمق کاربردی و مناسب تنها 63 سانتی متر می باشد. یعنی 7 سانتی متر از عمق به ضخامت درب­ها اختصاص داده خواهد شد . که در مقایسه با کمد­های لولایی این عمق پنج سانتی متر کمتر خواهد بود.

در مدلهای مدرن درب های ریلی ، ریل­ها در بیرون بدنه کمد قرار گرفته اند و دیگر معایب کمد­های با درب لولایی، فضایی است که در هنگام باز شدن درب کمد در محوطه اتاق اشغال خواهد شد. جهت باز شدن کامل در در آن شعاع نباید وسیله قرار بگیرد. که در کمد­های با درب ریلی این مشکل وجود نخواهد داشت و از فضای جلوی کمد نیز می­توان استفاده کرد. میزان فضایی که در جلوی کمد­های با درب لولایی در هنگام باز و بسته شدن اشغال خواهد شد، نهایتا 60 سانتی متر می باشد که البته بسته به بزرگی کمد این عدد متفاوت است که در نهایت بزرگی کمد به 75 سانتی متر خواهد رسید. این فضای اشغالی برای اتاقی که فضای کمی دارد، به نظر بزرگ است. انتخاب این نوع کمد در اتاق­های با متراژ زیاد محدودیت ندارد ولی در اتاق­های با متراژ کم بهتر است استفاده نشود. چرا که در صورت نصب اینگونه کمد در اتاق با متراژکم، در چیدمان وسایل در اتاق با مشکل مواجه می شوید و شاید در نهایت مجبور باشید از چیدن یک سری وسایل در اتاق صرف نظر کنید.

مقاومت بیشتر:

 

عملکرد و دقت بین درب های ریلی و لولایی حایز اهمیت اند و میتوان گفت که درب های لولایی از حساسیت کمتری نسبت به درب های ریلی بر روی کمد دیواری برخوردارند ، زیرا درب­های لولایی به علت اینکه لولا­ها در یک محور و بر روی یک بدنه اتصال داشته و در هنگام باز و بسته شدن آزادی حرکت بیشتری دارند، از این رو مقاومتر محسوب می­شوند. ولی از طرف دیگر کمد­های با درب ریلی، که درب­ها به علت نحوه قرارگیریشان برروی دو ریل موازی همدیگر و همچنینی نداشتن موقعیت ثابت بیشتر در معرض آسیب قرار دارند .در نهایت انتخاب کمد­های با درب ریلی برای کمد­هایی متناسب است که دارای کف و سقف و بدنه­های ام دی اف پیش ساخته هستند. چرا که در این صورت همه درب­ها در چار چوب دقیق و بی نقض در جای خود قرار گرفته اند و از قبل طراحی شده است و به ندرت دچار مشکل در حرکت و از جا در آمدن خواهد شد. در برخی موارد به دلیل زیر ساخت نا مناسب برای کمد دیواری های توکار که از قبل چهار چوب و فریم فلزی یا گچی بهترین انتخاب درب لولایی است ،بعضی از افراد بدون توجه به اینکه قاب کمدشان فلزی و یا گچی باشد، درب ریلی را انتخاب می­کنند که در این صورت درب­ها حرکت روان ندارند.نکته مهم دیگر در کمد های دیواری ریلی این است که برای ریل ها، باید از متریال خیلی خوب استفاده شود. زیرا متریال های ضعیف یا معمولی ممکن است در اثر مدت زمان کوتاه و استفاده از ریل­ها، باعث خارج شدن ریل ها شود و یا اینکه درب­ها دچار قوس شوند، اما در مورد کمد­های دیواری با درب لولایی باید خاطر نشان کرد که مشکل اصلی در این نوع کمد­ها، سنگینی درب­ها و فشار وزن درب برروی لولا­ می باشد. برای جلوگیری از صدمه دیدن لولا­ها، توصیه می­شود که از لولاهای آرام ­بند استفاده کنید تا در هنگام بسته شدن ناگهانی درب­ها، فشار زیادی به لولا­های کمد وارد نشود.

مقایسه کمد دیواری ریلی و کمد دیواری لولایی

دسترسی آسان:

 

در خصوص دسترسی به داخل کمد دیواری های درب ریلی و درب لولایی میتوان گفت که از تعریف و دستور مطلقی برخوردار نیستند و بستگی به عرض یا همان پهنای کمد ها دارد به گونه­ای که اگر فضا برای باز و بسته شدن درب به طور کامل وجود داشته باشد، بهتر است که از کمد­های با درب لولایی استفاده شود. چون در هنگام باز شدن درب کمد، دید کامل به تمام عمق کمد وجود خواهد داشت و به عبارتی دسترسی به تمام فضای کمد راحتتر می باشد. برای مثال: شما کمدی با عرض 100 سانتی­متر دارید، در این صورت اگر بخواهید درب ریلی بر روی آن نصب کنید، در صورت باز کردن یک درب فقط به همان سمت اشراف خواهید داشت و دسترسی کامل به تمام فایل کمد ندارید. بنابراین در صورت داشتن فضای کاملا بزرگ و تقریبا بدون محدودیت، کمد­های با درب لولایی را به شما پیشنهاد میدهیم. در ضمن توجه داشته باشید که در صورتی که برای کمد رختخواب خود درب انتخاب می­کنید ، درب­های ریلی را تا سر حد امکان فراموش کنید.

هزینه ساخت:

 

همیشه قیمت کمد دیواری های ریلی مقداری بالاتر از کمد های درب لولایی هستند به دلیل داشتن مکانیزم ریل، قرقره و بالاتر بودن تکنولوژی و استفاده متریال بیشتر، ولی قبل از هر چیزی بدانید که همه مدل­های کمد دیواری با یک معیار و یک روش خاص محاسبه نمی شوند. به این دلیل که کمد­های دیواری از تنوع بالایی برخوردار هستند و هر یک به جهت پر مصرف بودن­شان، قیمت بالاتری خواهند داشت. این تنوع شامل نوع جنس درب و بدنه کمد و یراق­آلات مصرفی آن­ها می باشد،  البته طراحی ساخت کمد نیز به اینکه ساده و معمولی طراحی شود و یا کاملا کاربردی باشد، از نظر قیمت متفاوت می باشد. نکته قابل توجه در این خصوص این است که برای به صرفه تمام شدن کار، از دیوار­های اتاق به جای دیواره کمد استفاده کنید تا جنس کمتری استفاده شود، همچنین در مورد طراحی داخل کمد­های دیواری، باید گفت که هر نوع کمد بسته به نوع کاربرد نیز هزینه متفاوتی خواهد داشت. به گونه­ای که کمد دیواری با کاربرد رختخواب به طبقه و جنس کمتری نیاز خواهد داشت و از طرفی دیگر کمد دیواری با کاربرد لباس به طبقه و قفسه بندی جنس بیشتری نیاز خواهد داشت.

 

منبع: https://www.diakodesign.com/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی