سرویس خواب ، سرویس خواب مدرن ، تخت خواب دو نفره

سرویس خواب آرنا ، سرویس خواب عروس ، تخت خواب دو نفره ، سرویس خواب ترک ، قیمت سرویس خواب ، سرویس خواب ارزان ، سرویس خواب با کیفیت ، میزآرایش ، جهیزیه عروس ، سرویس خواب کلاسیک ، پاف ، پاتختی ، تخت دونفره ، سرویس خواب نوجوان ، تخت خواب ، فروش تخت خواب ، خرید تخت خواب ، فروش سرویس خواب ، خرید تخت خواب ، اتاق خواب ، مبلمان اتاق خواب، طراحی اتاق خواب ، قیمت تخت دو نفره ، قیمت سرویس خواب ،دکوراسیون اتاق خواب

سرویس خواب ، تخت خواب

فروش انواع سرویس خواب مدرن

سرویس خواب ، سرویس خواب مدرن ، تخت خواب دو نفره

سرویس خواب آرنا ، سرویس خواب عروس ، تخت خواب دو نفره ، سرویس خواب ترک ، قیمت سرویس خواب ، سرویس خواب ارزان ، سرویس خواب با کیفیت ، میزآرایش ، جهیزیه عروس ، سرویس خواب کلاسیک ، پاف ، پاتختی ، تخت دونفره ، سرویس خواب نوجوان ، تخت خواب ، فروش تخت خواب ، خرید تخت خواب ، فروش سرویس خواب ، خرید تخت خواب ، اتاق خواب ، مبلمان اتاق خواب، طراحی اتاق خواب ، قیمت تخت دو نفره ، قیمت سرویس خواب ،دکوراسیون اتاق خواب

سرویس خواب ، سرویس خواب مدرن ، تخت خواب دو نفره

سرویس خواب آرنا سرویس خواب عروس تخت خواب دو نفره سرویس خواب ترک قیمت سرویس خواب سرویس خواب ارزان و شیک سرویس خواب با کیفیت میزآرایش جدید جهیزیه عروس سرویس خواب کلاسیک پاف پاتختی تخت دونفره یکنفره سرویس خواب نوجوان قیمت تخت خواب ، قیمت سرویس خواب ترک فروش تخت خواب ، تخت خواب ، خرید سرویس خواب، خرید تخت خواب در تهران،، سرویس خواب آرنا ، سرویس خواب عروس ، تخت خواب دو نفره ، سرویس خواب ترک ، قیمت سرویس خواب ، سرویس خواب ارزان ، سرویس خواب با کیفیت ، میزآرایش ، جهیزیه عروس ، سرویس خواب کلاسیک ، پاف ، پاتختی ، تخت دونفره ، سرویس خواب نوجوان ، تخت خواب ، فروش تخت خواب ، خرید تخت خواب ، فروش سرویس خواب ، خرید تخت خواب ، اتاق خواب ، مبلمان اتاق خواب، طراحی اتاق خواب ، قیمت تخت دو نفره ، قیمت سرویس خواب ،دکوراسیون اتاق خواب

سرویس خواب مدرن

راهنمای کامل انتخاب سایز تشک برای تخت خواب دونفره ، یکنفره و نوزادی

 

 

ابعاد و سایز تشک هم‌چون سایر مشخصات تشک، بر کیفیت خواب شما تاثیر‌گزار است. چنان‌چه تشک و تخت از نظر ابعاد با یک‌دیگر هم‌خوانی نداشته‌باشند، عملا تشک شما غیر‌قابل‌استفاده می‌شود. در نتیجه شناخت انواع ابعاد تشک و آگاهی‌پیدا‌کردن از اندازه‌ی دقیق تخت در هنگام خرید، یک نکته مهم است. از طرفی دیگر، ابعاد مختلف تشک بر راحتی خواب شما تاثیر دارد. بر اساس ابعاد اتاق خواب می‌توانید از مدل‌های مختلف دونفره استفاده نمایید.

سرفصل مطالب:

  • انواع سایز تشک دو نفره و تک نفره
  • تشک نوجوان و نوزاد
  • سایز های سفارشی تشک
  • روش صحیح اندازه گیری ابعاد تخت
  • برسی تشک برای سلیقه های مختلف
  • انواع سایز تشک دو نفره و تک نفره

انواع سایز تشک دو نفره و تک نفره:

تشک‌های یک ‌نفره و دو‌ نفره در ابعاد مختلفی تولید می‌شود. برخی از این ابعاد با نام استندارد و برخی با نام غیر استاندارد شناخته می‌شود. ابعاد تخت نیز بستگی به ابعاد تشک دارد. اگر اول تخت خریده‌اید باید تشک انتخاب کنید. اما اگر نخریده‌اید تختی با سایز استاندارد انتخاب کنید. ابعاد استاندارد به این شرح است:

ابعاد تشک  تک نفره:

سایز تشک یک نفره سایز 90*200 :

به طور کلی اندازه این تشک مناسب فرد بالغ با اندامی متوسط می باشد. اغلب تخت های یک نفره برای این سایز طراحی شده اند. لذا به تشک یک نفره اصطلاحا تشک 90 نیز گفته می شود. این ابعاد برای انواع اتاق خواب ها با سایزهای گوناگون مناسب و بسیار پرکاربرد است.

سایز تشک یک نفره سایز  120*200 :

این سایز برای افرادی با جثه بزرگ تر و یا کسانی که تمایل به خوابیدن در کنار فرزندشان را دارند بسیار مناسب  است که به افراد فضای بیشتری را برای خواب می دهد. همچنین این سایز برای افرادی که در خواب غلت می زنند نیز مناسب می باشد.

انواع سایز تشک  دو نفره:

سایز تشک دو نفره سایز 140*200 :

این سایز جهت استفاده افرادی که در اتاق خوابشان فضای کمی دارند مناسب است. سایز 140 از سایزهای بسیار کم طرفدار و دارای مشتریان بسیار کمی می باشد. علت این موضوع تولید بسیار کم تخت در این سایز می باشد. یکی از مشکلات عمده سایز 140، یافت نشدن ملحفه، روتختی و… برای آن در بازار است.

سایز تشک دو نفره سایز 160*200 :

تشک های سایز 160*200 در اوایل دهه ی 80 قرن بیستم وارد بازار شد و هم اکنون پر طرفدارترین سایز تشک دونفره موجود در بازار می باشد. برای بسیاری از زوج ها این سایز تشک انتخابی مناسب به دلیل جا گرفتن در اکثر اتاق های خواب می باشد

لازم به ذکر است که در بین سایز های دو نفره سایز 160*200 یک مزیت  قابل توجه نسبت به سایز های دیگر دارد. با توجه به اینکه بیشتر اقلام کالای خواب (رو تختی،لحاف،ملحفه،محافظ  تشک و…) برای تخت های 160*200 طراحی و دوخته میشوند اگر تخت خواب شما 160*200 باشد طبیعی است که قدرت انتخاب شما در تهیه و خرید این اقلام از بقیه سایز های تشک دو نفره موجود در بازار بیشتر میباشد.

 

مطالب مرتبط با این موضوع: جامع‌ترین راهنمای خرید تشک و نکات طلایی یک انتخاب خوب

 

 

سایز تشک دو نفره سایز 180*200 :

این سایز به نام دو نفره ی 180 یا به دو نفره ی بزرگ معروف است. در این سایز فضایی معادل 90 سانتی متر برای هر فرد وجود دارد. این تشک دارای فضای زیادی می باشد و همچنین مناسب افرادی است که در خواب جا به جایی های زیادی دارند.

به دلیل ابعاد بزرگ تشک سایز 180*200 این سایز در اتاق های بسیاری جا نمی شود همچنین  حمل و نقل و بالا بردن این ابعاد تشک از پله های ساختمان با دشواری همراه است از طرفی بسیاری از انواع کالای خواب (لحاف،روتختی،ملحفه و…) برای این سایز کم یاب است.

ابعاد تشک (سانتی‌متر) نوع تشک
130×70 نوزادی
135×70 نوزادی
180×80 نوجوان
90×200 یک‌نفره
120×200 یک‌نفره
140×200 دو نفره
160×200 دو نفره (کویین سایز)
180×200 دو نفره (کینگ سایز)
200×200 دو نفره

تشک نوجوان و تشک نوزاد:

تشک نوجوان 180*80:

این سایز برای سنین نوجوانی مناسب است و کمی نسبت به سایز تشک تک نفره کوچک تر می باشد و نوجوانان عزیز می توانند در صورتی که اندازه تختشان 80*180 بود این سایز تشک را خریداری کنند.

تشک نوزادی 130*70 و 135*75 :

این سایز تشک فقط مناسب نوزادان می باشد که فضای کمی را اشغال می کند. تخت های نوزادی عموما به صورت استاندارد در این ابعاد تولید می شود. سایز 130*70 سانتی‌متر به صورت استاندارد توسط تولید‌کنندگان مختلف تشک استفاده می‌شود. بسیاری از تخت‌های نوزادی نیز در این سایز تولید می‌شوند. چنانچه سایز تخت نوزاد شما متفاوت از سایز استاندارد است باید تشک با سایز سفارشی برای شما تولید شود.

 

سایز های سفارشی چیست؟

علاوه بر تشک‌های استاندارد موجود در بازار بعضی از تشک‌ها به طور غیر استاندارد در بازار عرضه می شوند که به آن‌ها تشک سفارشی نیز می‌گویند.  دلیل این‌که بعضی از خریداران تقاضای تولید تشک سفارشی می کنند این است که بعضی از فروشندگان به خاطر عدم آگاهی کافی در مورد سایز تشک، اطلاعات نادرستی در اختیار خریداران قرار می دهند که موجب گمراهی خریداران می شوند.

برخی از سایز های سفارشی:

  • سایز 90*190
  • سایز 160*220
  • سایز 80*130

روش صحیح اندازه گیری ابعاد تخت: متر مناسب و استاندارد آماده کنید. در صورتی که تخت شما لبه‌دار است، از لبه داخل به داخل که محل قرار‌گیری تشک است اندازه بگیرید. حال می توانید با اندازه‌گرفتن سایز تخت خود تشکی با سایز مناسب انتخاب کنید.

برسی تشک برای سلایق و اتاق های مختلف:

حال که سایز های مختلف تشک و ابعاد آن را مورد برسی قرار داریم زمان آن میباشد  که در مورد بهترین انتخاب تشک مناسب برای شما صحبت کنیم با توجه به اینکه تشک کالایی گران است باید توجه داشت که محصول انتخاب شده علاوه بر رفع نیاز های شما مناسب ابعاد اتاق خواب شما نیز باشد..

در جدول زیرحداقل متراژپیشنهادی اتاق خواب به ازای هر یک از ابعاد تشک آمده است:

سایز تشک متراژ پیشنهادی اتاق خواب
90*200 6 متر مربع
120*200 9 متر مربع
140*200 10 متر مربع
160*200 12 متر مربع
180*200 بیش از 12 متر مربع

تشکی مناسب برای اتاق کوچک:

تشک دو نفره سایز 140*200 برای افرادی که میخواهند تخت دو نفره داشته باشند اما فضای کمی در اتاق خوابشان دارند، پیشنهاد می شود.

تشکی مناسب برای افرادی که در خواب غلت میزنند:

تشک تک نفره سایز  120*200 :

این سایز تشک برای افرادی که تخت تک نفره‌ی بزرگ و راحت می‌خواهند مناسب است. این ابعاد به تشک یک و نیم نفره نیز معروف است. برای یک نفر سایز راحت و بزرگی محسوب می‌شود.

تشک دو نفره سایز 180*200 :

این تشک برای افرادی که تخت دو نفره می‌خواهند که در آن بسار راحت باشند مناسب است که فضای تقریبا زیادی را اشغال می‌کند.

تشکی مناسب برای جثه های بزرگ:

اگر جثه ی بزرگی دارید و به دنبال تشکی راحت و بزرگ برای خودتان هستید تشک تک نفره سایز  120*200 برای شما مناسب می‌باشد اما اگر دنبال تشک دو نفره هستید، سایز 180*200  برای شما بسیار مناسب می‌باشد.

سوالات متداول

بزرگترین سایز تشک دونفره چیست؟

بزرگترین سایز استاندارد تشک دونفره 200*200 سانتی متر است. اما تشک با سایز سفارشی از این ابعاد بزرگ‌تر نیز تولید می‌شود.

سایز استاندارد تشک یک نفره چیست؟

سایز استاندارد تشک یک نفره معادل 200*90 سانتی متر است.

سایز تخت و تشک چه تفاوتی دارند؟

سایز تخت باید مشابه با سایزهای استاندارد تشک تولید شود. در غیر این صورت باید برای تخت سفارشی یک تشک مجزا تولید کرد.

 

منبع: https://khabine.com/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی