سرویس خواب ، سرویس خواب مدرن ، تخت خواب دو نفره

سرویس خواب آرنا ، سرویس خواب عروس ، تخت خواب دو نفره ، سرویس خواب ترک ، قیمت سرویس خواب ، سرویس خواب ارزان ، سرویس خواب با کیفیت ، میزآرایش ، جهیزیه عروس ، سرویس خواب کلاسیک ، پاف ، پاتختی ، تخت دونفره ، سرویس خواب نوجوان ، تخت خواب ، فروش تخت خواب ، خرید تخت خواب ، فروش سرویس خواب ، خرید تخت خواب ، اتاق خواب ، مبلمان اتاق خواب، طراحی اتاق خواب ، قیمت تخت دو نفره ، قیمت سرویس خواب ،دکوراسیون اتاق خواب

سرویس خواب ، تخت خواب

فروش انواع سرویس خواب مدرن

سرویس خواب ، سرویس خواب مدرن ، تخت خواب دو نفره

سرویس خواب آرنا ، سرویس خواب عروس ، تخت خواب دو نفره ، سرویس خواب ترک ، قیمت سرویس خواب ، سرویس خواب ارزان ، سرویس خواب با کیفیت ، میزآرایش ، جهیزیه عروس ، سرویس خواب کلاسیک ، پاف ، پاتختی ، تخت دونفره ، سرویس خواب نوجوان ، تخت خواب ، فروش تخت خواب ، خرید تخت خواب ، فروش سرویس خواب ، خرید تخت خواب ، اتاق خواب ، مبلمان اتاق خواب، طراحی اتاق خواب ، قیمت تخت دو نفره ، قیمت سرویس خواب ،دکوراسیون اتاق خواب

سرویس خواب ، سرویس خواب مدرن ، تخت خواب دو نفره

سرویس خواب آرنا سرویس خواب عروس تخت خواب دو نفره سرویس خواب ترک قیمت سرویس خواب سرویس خواب ارزان و شیک سرویس خواب با کیفیت میزآرایش جدید جهیزیه عروس سرویس خواب کلاسیک پاف پاتختی تخت دونفره یکنفره سرویس خواب نوجوان قیمت تخت خواب ، قیمت سرویس خواب ترک فروش تخت خواب ، تخت خواب ، خرید سرویس خواب، خرید تخت خواب در تهران،، سرویس خواب آرنا ، سرویس خواب عروس ، تخت خواب دو نفره ، سرویس خواب ترک ، قیمت سرویس خواب ، سرویس خواب ارزان ، سرویس خواب با کیفیت ، میزآرایش ، جهیزیه عروس ، سرویس خواب کلاسیک ، پاف ، پاتختی ، تخت دونفره ، سرویس خواب نوجوان ، تخت خواب ، فروش تخت خواب ، خرید تخت خواب ، فروش سرویس خواب ، خرید تخت خواب ، اتاق خواب ، مبلمان اتاق خواب، طراحی اتاق خواب ، قیمت تخت دو نفره ، قیمت سرویس خواب ،دکوراسیون اتاق خواب

سرویس خواب مدرن

با انواع تخت خواب دو نفره و ویژگی آن ها آشنا شوید!

تخت خواب از عناصر اصلی در دکوراسیون اتاق خواب محسوب می شود که بر جلوه آن، تاثیر بسیاری می گذارد. بنابراین علاوه بر در نظر گرفتن راحتی آن که خوابِ با کیفیتی را برایمان به ارمغان می آورد، باید به ویژگی های ظاهریش نیز دقت کنیم تا اتاق خوابی با دکوراسیونی اصولی داشته باشیم. اما همان طور که می دانید تنوع بسیار زیاد تخت خواب در بازار، انتخاب و تصمیم گیری در مورد آن را برای هر شخصی دشوار می کند. از این رو در این مطلب تصمیم گرفته ایم انواع تخت خواب دو نفره را به شما معرفی کنیم تا بهترین و مناسب ترین تخت خواب را با توجه به ویژگی های اتاق خوابتان، انتخاب کنید.

انواع تخت خواب دو نفره

انواع تخت خواب های دو نفره چه هستند؟

ابتدا باید بگوییم که تنها نمی توان دسته خاصی از تخت را به عنوان انواع تخت خواب های دو نفره معرفی کرد. در واقع با توجه به ویژگی های هر یک از تخت خواب ها، از جمله اندازه، جنس، سبکِ طراحی و مدل، می توان آن ها را به انواع مختلفی تقسیم کرد که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.

انواع تخت خواب دو نفره بر اساس اندازه تشک

تخت خواب ها با توجه به اندازه تشکی که می توان روی آن ها قرار داد، به انواع مختلفی تقسیم می شوند که در ادامه آن ها را تنها برای تخت های دو نفره معرفی خواهیم کرد. توجه داشته باشید که در تعیین اندازه تخت خواب، علاوه بر در نظر گرفتن جثه و راحتی خود، باید ابعاد اتاقتان را نیز در نظر داشته باشید.

1. تخت خواب دو نفره Full Size

بر روی تخت خواب های دو نفره ای که با عنوان Full Size شناخته می شوند، می توان تشکی که دارای طول 200 و عرض 140 سانتیمتری می باشد، قرار داد. این نوع تخت خواب، برای اتاق خواب کوچک مناسب است. اما در نظر داشته باشید، با توجه به فضای 70 سانتیمتری که این تشک برای هر فرد فراهم می کند، تخت خواب Full size برای افرادی که در خواب بسیار تکان می خورند، مناسب نخواهد بود.

تخت خواب دو نفره Full Size

2. تخت خواب دو نفره Queen

از پرطرفدارترین و محبوب ترین تخت خواب های دو نفره موجود در بازار، تخت Queen می باشد که می توان روی آن تشکی به ابعاد 200 در 160 سانتیمتری قرار داد. این نوع تخت خواب با توجه به اندازه متوسطی که دارد، بسیار مورد علاقه زوج ها قرار گرفته است و به همین منظور، در بازار نیز بسیار فراوان و پرفروش می باشد.

تخت خواب دو نفره Queen

3. تخت خواب دو نفره King

تخت خواب King از انواع تخت های دو نفره ای است که به روی آن می توان تشکی با ابعاد 200 در 180 سانتیمتری قرار داد. این نوع تخت خواب از بزرگ ترین تخت های موجود در بازار می باشد و برای افرادی که جثه بزرگی دارند و یا در خواب تکان بسیاری می خورند، مناسب است. اما ناگفته نماند با توجه به ابعاد این نوع تخت، بهتر است از آن در اتاق های متوسط و بزرگ استفاده کرد.

انواع تخت خواب دو نفره King

انواع تخت خواب دو نفره بر اساس سبک طراحی آن ها

سبک طراحیِ تخت خوابی که خریداری می کنید، نشان دهنده سبک دکوراسیون اتاق خواب شما خواهد بود. بنابراین در انتخاب تخت خواب، به نوع طراحی تخت و سبک دکوراسیونی که می خواهید اتاق خود را به آن دکور کنید، توجه داشته باشید تا تمام عناصر با یکدیگر هماهنگی داشته باشند. در ادامه انواع تخت خواب دو نفره را بر اساس سبک طراحی آن ها به شما معرفی می کنیم:

1. تخت خواب های دو نفره به سبک کلاسیک

در طراحی انواع تخت خواب های دو نفره کلاسیک، در کنار خطوط صاف و مستقیم، از خطوط منحنی نیز استفاده می شود که جلوه ای ظریف و زیبا به آن می دهد. همچنین باید بگوییم که به طور معمول این نوع تخت خواب ها از چوب ساخته می شوند و دارای تاج، حکاکی و جزئیات تزئینی دیگری نیز هستند که فضایی لوکس و رسمی در اتاق خواب به وجود می آورند.

تخت خواب دو نفره کلاسیک

2. تخت خواب های دو نفره به سبک مدرن

تخت خواب های دو نفره مدرن، طراحی ساده ای دارند و نسبت به سبک کلاسیک، از جزئیات تزئینی کمتری در آن ها استفاده می شود. در نظر داشته باشید که با توجه به اصول سبک مدرن در طراحی داخلی، این نوع تخت خواب ها از خطوط صاف و مستقیم تشکیل شده اند و دارای چهارچوب ساده و کم ضخامتی می باشند.

تخت خواب دو نفره مدرن

اما توجه داشته باشید که در طراحی تخت خواب های مدرن نیز می توان کمی خطوط منحنی و جزئیات تزئینی استفاده کرد که این مدل ها نسبت به نوع های ساده تر آن، جلوه زیبا و لوکس تری دارند.

تخت خواب دو نفره مدرن

3. تخت خواب های دو نفره به سبک فرانسوی

انواع تخت خواب های دو نفره که به سبک فرانسوی تولید می شوند، دارای طراحی بسیار ظریف و زیبا می باشند و جلوه ای رمانتیک به اتاق خواب می دهند. باید بگوییم که برای حفظ جلوه جزئیات تزئینی و حکاکی های انجام شده روی این نوع تخت خواب، بهتر است که از روتختی های ساده به روی آن استفاده کنید.

تخت خواب دو نفره فرانسوی

4. تخت خواب دو نفره به سبک روستیک

تخت خواب های دو نفره روستیک ظاهری بسیار ساده دارند و از مصالح ارزان قیمت ساخته شده اند. این تخت ها با توجه به جلوه غیر رسمی که دارند، مناسب اتاق های ویلا و خانه های روستایی هستند.

تخت خواب دو نفره روستیک


 


انواع تخت خواب دو نفره بر اساس جنس چهارچوب آن ها

انواع تخت خواب های دو نفره بر اساس جنس چهارچوب آن ها، به تخت های چوبی، فلزی و پارچه ای تقسیم بندی می شوند. توجه داشته باشید در کنار سلیقه خود، سبک دکوراسیون خانه را نیز در انتخاب جنس چهارچوب تخت، در نظر بگیرید.

1. تخت خواب دو نفره با چهارچوب چوبی

چوب رایج ترین جنس در ساخت چهارچوب تخت خواب دو نفره محسوب می شود که با توجه به نوع طراحی آن، می تواند هم جلوه ای ساده و هم تجملی داشته باشد. این نکته را در نظر داشته باشید که از تخت های چوبی در هر سبک دکوراسیونی می توان استفاده کرد و این نوع تخت ها، در هر اندازه و هر رنگی در بازار موجود می باشند.

تخت خواب دو نفره چوبی کلاسیک

<< تخت خواب چوبی کلاسیک >>

تخت خواب دو نفره چوبی مدرن

<< تخت خواب چوبی مدرن >>

2. تخت خواب دو نفره با چهارچوب فلزی

تخت خواب های دو نفره ای که جنس فلزی دارند، جلوه ای ساده و ساختاری مقاوم دارند. دقت داشته باشید که با توجه به جلوه ساده این نوع تخت ها، بهتر است از آن در اتاق های لوکس و کلاسیک استفاده نکنید. همچنین باید بگوییم که تخت های فلزی که طراحی آن ها ساده و بدون جزئیات تزئینی است، مناسب دکوراسیون مدرن می باشند، اما در غیر این صورت، این نوع تخت ها مناسب دکوراسیون روستیک و وینتج خواهند بود.

تخت خواب دو نفره فلزی مدرن

<< تخت خواب فلزی مناسب در سبک مدرن >>

تخت خواب دو نفره فلزی روستیک

<< تخت خواب دو نفره فرفورژه که مناسب سبک روستیک و سنتی می باشد >>

تخت خواب دو نفره فلزی وینتج

<< تخت خواب دو نفره برنجی که مناسب سبک وینتج و سنتی می باشد >>

3. تخت خواب دو نفره با چهارچوب پارچه ای

تخت خواب های دو نفره ای که چهارچوب آن ها دارای روکش پارچه ای است، بسیار شیک و زیبا هستند و می توان با توجه به نوع طراحی و جنس و رنگ پارچه ای در آن استفاده شده است، آن ها را هم در سبک های مدرن و امروزی و هم دکوراسیون کلاسیک به کار برد. به یاد داشته باشید که به غیر از چهارچوب تخت، به طور معمول تاج تخت و قسمت پایین آن نیز دارای روکش پارچه ای می باشد.

تخت خواب دو نفره پارچه ای مدرن

<< تخت خواب دو نفره پارچه ای مدرن >>

تخت خواب دو نفره پارچه ای کلاسیک

<< تخت خواب دو نفره پارچه ای کلاسیک >>

انواع تخت خواب های دو نفره بر اساس مدل آن ها

1. تخت خواب دو نفره با تاج جداگانه

این مدل تخت خواب دو نفره تنها دارای کفیِ تخت است که تشک روی آن قرار می گیرد و در بالای آن، تاج جداگانه قرار داده می شود. توجه داشته باشید که این مدل تخت خواب، هیچ چهارچوبی ندارد و به همین دلیل استفاده از آن، بسیار مقرون به صرفه است. همچنین تاج جداگانه این مدل، آن را به گزینه انعطاف پذیری تبدیل می کند که در هر زمان که نیاز به تغییر دکوراسیون داشته باشید، می توانید آن را به راحتی تعویض کنید.

تخت خواب دو نفره با تاج جداگانه

2. تخت خواب دو نفره با تاج متصل به چهارچوب

یکی از رایج ترین مدل های تخت خواب دو نفره، تختی است که تاج و چهارچوب آن از یک جنس است و به یکدیگر متصل می باشند.

تخت خواب دو نفره با تاج متصل

3. تخت خواب دو نفره با تاج و پایین تخت

این مدل از تخت خواب دو نفره، دارای تاج و قسمت پایین تخت می باشد و اغلب از فلز و چوب تولید می شوند. توجه داشته باشید که در این مدل، تاج تخت همیشه از قسمت پایینی بلندتر ساخته می شود و جزئیات تزئینی به کار رفته در آن ها نیز کاملا مشابه به یکدیگر است. البته ناگفته نماند که از مزیت های این مدل، فضای زیر آن است که می توان برای قرار دادن وسایلی که کمتر به آن ها نیاز دارید، از آن استفاده کنید.

تخت خواب دو نفره با تاج و پایین تخت

تخت خواب دو نفره با تاج و پایین تخت

4. تخت خواب دو نفره پلتفرم

تخت خواب دو نفره پلتفرم، از یک تخته ساده بهم پیوسته تولید می شود که روی آن تشک قرار می گیرد. این مدل از تخت خواب ها اغلب از چوب ساخته می شوند و دارای طراحی ساده ای هستند که آن را بسیار مدرن جلوه می دهد. اما دقت داشته باشید این نوع تخت ها ارتفاع کمی تا زمین دارند و از فضای زیرین آن نمی توان استفاده کرد.

تخت خواب دو نفره پلتفرم

5. تخت خواب دو نفره سورتمه ای

همان طور که از نام این تخت خواب پیدا است، در طراحی آن خطوط منحنی در قسمت بالا و پایین تخت به نحوی به کار رفته شده است که شکل نهایی آن، هر کسی را به یاد سورتمه های قدیمی می اندازد. یکی از مزیت های این تخت خواب فضای مناسب بین آن تا زمین است که آن را در بین مردم بسیار محبوب کرده است. همچنین ناگفته نماند که نوع کلاسیک تخت خواب سورتمه ای دارای تاج و قسمت پایینی و نوع امروزی تر آن، تنها دارای تاج تخت می باشد.

تخت خواب دو نفره سورتمه ای کلاسیک

<< تخت خواب سورتمه ای کلاسیک >>

تخت خواب دو نفره سورتمه ای مدرن

<< تخت خواب سورتمه ای مدرن >>

6. تخت خواب دو نفره ستون دار

طراحی تخت خواب های ستون دار به قرن 16 میلادی باز می گردد که در هر چهار گوشه آن، ستون تعبیه شده است. در نظر داشته باشید که با توجه به نوع طراحی تخت، این ستون ها می توانند دارای ارتفاع، حکاکی و جزئیات تزئینی مختلفی باشند. در آخر نیز باید بگوییم که اغلب این تخت خواب ها دارای تاج نیز می باشند.

تخت خواب دو نفره ستون دار

7. تخت خواب دو نفره سایبان دار

تخت خواب های سایبان دار نیز مانند تخت خواب های ستون دار، دارای چهار ستون می باشند. اما در تخت خواب سایبان دار، بالای ستون ها توسط تیرهای افقی به یکدیگر متصل شده اند. بد نیست بدانید بسیاری از افراد در بالای این نوع تخت ها پارچه های زیبایی مانند تور قرار می دهند که جلوه بسیار زیبا و لوکسی را به اتاق خواب می دهد. همچنین توجه داشته باشید که تخت خواب های سایبان دار بهتر است، در اتاق خواب هایی مورد استفاده قرار گیرند که ارتفاع سقف بلندی داشته باشند.

تخت خواب دو نفره سایبان دار

تخت خواب دو نفره سایبان دار

8. تخت خواب دو نفره تاشو

تخت خواب های دو نفره تاشو، بدون شک در حال حاضر از مدل های منحصر به فرد در دکوراسیون اتاق می باشد. این مدل از سرویس خواب، شامل یک قفسه بسیار بزرگ می باشد که تخت در وسط آن قرار گرفته است و شما با پایین کشیدن آن می توانید روی آن بخوابید. بنابراین با توجه به این ویژگی، تخت خواب های تاشو برای اتاق خواب های کوچک بسیار مناسب خواهد بود.

تخت خواب دو نفره تاشو


 


9. تخت خواب دو نفره جک دار

تخت خواب دو نفره جک دار نیز از مدل های منحصر به فرد دیگری است که در زیر آن فضای مخصوص برای قرار دادن وسایل وجود دارد. توجه داشته باشید با جکی که در زیر کفیِ تخت وجود دارد، می توان به راحتی تشک را بالا برد و به زیر آن دسترسی پیدا کرد.

تخت خواب دو نفره جک دار

10. تخت خواب دو نفره گرد

اگر به فکر تغییر دکوراسیون اساسی اتاق خوابتان هستید و قصد دارید تحولی چشم گیر در آن به وجود آورید، یکی از گزینه های پیش روی شما، تخت خواب دو نفره گرد می باشد. این مدل از تخت خواب بسیار خاص است و بهتر است با توجه به شکل آن، از این تخت در اتاق های بزرگ استفاده کرد.

تخت خواب دو نفره گرد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی