سرویس خواب ، سرویس خواب مدرن ، تخت خواب دو نفره

سرویس خواب آرنا ، سرویس خواب عروس ، تخت خواب دو نفره ، سرویس خواب ترک ، قیمت سرویس خواب ، سرویس خواب ارزان ، سرویس خواب با کیفیت ، میزآرایش ، جهیزیه عروس ، سرویس خواب کلاسیک ، پاف ، پاتختی ، تخت دونفره ، سرویس خواب نوجوان ، تخت خواب ، فروش تخت خواب ، خرید تخت خواب ، فروش سرویس خواب ، خرید تخت خواب ، اتاق خواب ، مبلمان اتاق خواب، طراحی اتاق خواب ، قیمت تخت دو نفره ، قیمت سرویس خواب ،دکوراسیون اتاق خواب

سرویس خواب ، تخت خواب

فروش انواع سرویس خواب مدرن

سرویس خواب ، سرویس خواب مدرن ، تخت خواب دو نفره

سرویس خواب آرنا ، سرویس خواب عروس ، تخت خواب دو نفره ، سرویس خواب ترک ، قیمت سرویس خواب ، سرویس خواب ارزان ، سرویس خواب با کیفیت ، میزآرایش ، جهیزیه عروس ، سرویس خواب کلاسیک ، پاف ، پاتختی ، تخت دونفره ، سرویس خواب نوجوان ، تخت خواب ، فروش تخت خواب ، خرید تخت خواب ، فروش سرویس خواب ، خرید تخت خواب ، اتاق خواب ، مبلمان اتاق خواب، طراحی اتاق خواب ، قیمت تخت دو نفره ، قیمت سرویس خواب ،دکوراسیون اتاق خواب

سرویس خواب ، سرویس خواب مدرن ، تخت خواب دو نفره

سرویس خواب آرنا سرویس خواب عروس تخت خواب دو نفره سرویس خواب ترک قیمت سرویس خواب سرویس خواب ارزان و شیک سرویس خواب با کیفیت میزآرایش جدید جهیزیه عروس سرویس خواب کلاسیک پاف پاتختی تخت دونفره یکنفره سرویس خواب نوجوان قیمت تخت خواب ، قیمت سرویس خواب ترک فروش تخت خواب ، تخت خواب ، خرید سرویس خواب، خرید تخت خواب در تهران،، سرویس خواب آرنا ، سرویس خواب عروس ، تخت خواب دو نفره ، سرویس خواب ترک ، قیمت سرویس خواب ، سرویس خواب ارزان ، سرویس خواب با کیفیت ، میزآرایش ، جهیزیه عروس ، سرویس خواب کلاسیک ، پاف ، پاتختی ، تخت دونفره ، سرویس خواب نوجوان ، تخت خواب ، فروش تخت خواب ، خرید تخت خواب ، فروش سرویس خواب ، خرید تخت خواب ، اتاق خواب ، مبلمان اتاق خواب، طراحی اتاق خواب ، قیمت تخت دو نفره ، قیمت سرویس خواب ،دکوراسیون اتاق خواب

سرویس خواب مدرن

راهنمای کامل انتخاب پارچه مبلی

دوشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۳۷ ق.ظ

راهنمای کامل انتخاب پارچه مبلی

 

 

برای انتخاب پارچه مبلی دچار مشکل شده اید؟ با ما همراه باشید تا بهترین پارچه مبلی را برای مبلمان منزلتان انتخاب کنید. در این مقاله به شما خواهیم گفت که در هنگام خرید مبلمان چگونه پارچه ای مناسب انتخاب کنید و زیبایی آن را حفظ کنید.

شکل ، اندازه و سبک همه موارد مهمی هستند که باید هنگام انتخاب و خرید مبل مورد توجه قرار گیرند، اما شاید انتخاب پارچه مناسب برای مبل مهم‌ترین موردی باشد که در هنگام خرید مبل باید به آن توجه داشت. نه تنها باید پارچه‌ای پیدا کنید که عالی به نظر برسد، همچنین باید به نکاتی از جمله نحوه تمیز کردن و شست و شوی مبل و پارچه آن، احساس خوبی داشتن نسبت به جنس پارچه و … را در نظر بگیرید تا با سبک زندگی شما مطابقت داشته باشد. با توجه به تنوع بالای پارچه مبلی ممکن است انتخاب کمی سخت باشد پس بگذارید این راهنما برای پارچه‌های مبلی به شما کمک کند انتخاب‌ خود را دقیق تر کنید.

پارچه رومبلی جدید

انواع پارچه های مبلی

پارچه مبلی را می توان از مواد مختلفی از جمله مواد طبیعی، مصنوعی و یا ترکیبی از این دو ساخت. هر ماده مزایا و معایب خاص خود را دارد بنابراین مقایسه آن ها برای بدست آوردن پارچه مناسب برای ظاهر و سبک زندگی مهم است.

کالیته پارچه مبلی

bed code 197 arena

پارچه مبلی الیاف طبیعی

روکش مبل تولید شده از الیاف طبیعی معمولا مقاومت کمتری نسبت به الیاف مصنوعی دارد. از مهمترین پارچه های تولید شده از الیاف طبیعی می توان به پارچه های نخی، کتان، مخمل، ابریشم و چرم نام برد که در زیر به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

پارچه مبلی نخی

پارچه رو مبلی نخی نرم و بادوام است اما مستعد چروک شدن است و به‌ راحتی آلوده می‌شود. از آنجا که اغلب پارچه های نخی می‌توانند با آب و صابون تمیز شوند, این نوع پارچه مبلی بسیار رایج است. به این نکته باید توجه کرد که پارچه مبلی نخی اگر در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرید, ممکن است کم‌کم محو شود و ظاهر خود را از دست بدهد.

پارچه مبلی نخی

پارچه مبلی کتان

پارچه کتان از گیاه کتان تهیه می شود و یکی از انواع پارچه استفاده شده برای روکش مبلمان است. این جنس از پارچه مبلی، مناسب برای هر دو فضای دوستانه و رسمی است. کتان به طور طبیعی مقاومت بالایی در برابر گرد و خاک دارد، اما همانند پارچه مبلی نخی به راحتی چروک می شود. برای تمیز کردن مبلمان با پارچه کتان می توانید با دستمالی مرطوب آن را تمیز کنید و یا حتی بشویید.

پارچه مبلی کتان

پارچه مبلی مخمل

پارچه مخمل که یاد آور حس نرمی و لطافت است همیشه جزء پارچه های مبلی محبوب در بین خریداران مبل بوده و استفاده از مخمل در دکوراسیون خانه طرفداران خاص خود را دارد . در گذشته پارچه مخمل قیمت بسیار بالایی داشت و فقط افراد ثروتمند توانایی خرید آن را داشتند ولی امروزه به کمک پیشرفت تکنولوژی این نوع پارچه با هزینه معقول تولید می شود و در دسترس مردم قرار می گیرد. اگر از پارچه مبلی مخمل برای مبلمان خود استفاده می کنید بهتر است آموزش تمیز کردن مبل مخملی را بخوانید.

 

پارچه رو مبلی مخمل

پارچه مبلی ابریشمی

افرادی که به دنبال ایجاد فضایی شکیل به همراه مبلمان لوکس برای منزل خود هستند معمولا انتخاب اولشان برای پارچه رومبلی، پارچه ابریشمی است. این پارچه که با طرح های متنوع و زیبا تولید می شود به مراقبت زیادی نیاز دارد ولی اگر خوب از آن مراقبت کنید عمر طولانی خوهد داشت. از معایب آن می توان به قیمت بالا و مقاومت پایینش در برابر نور خورشید اشاره کرد.

پارچه مبلی ابریشمی

پارچه مبلی چرم

مبلمان چرمی مناسب برای هر دو سبک دکوراسیون کلاسیک و مدرن است. اگر به دنبال ایجاد ظاهری شیک و مدرن برای پذیرایی خود هستید مبل با روکش چرم انتخاب ایده الی برای شما خواهد بود. معمولا روکش مبلی چرم قیمت بالایی دارد و مناسب افرادی نیست که می خواهند خریدی اقتصادی انجام دهند. از ویژگی های مثبت روکش مبلی چرم می توان به عدم ایجاد آلرژی و تمیز کردن مبل چرم با یک دستمال مرطوب اشاره کرد.

چرم مصنوعی چیست؟ ویژٰگی ها، مزایا و معایب استفاده | توکامگ

پارچه مبلی الیاف مصنوعی

الیاف مصنوعی (یا ساخته شده توسط انسان) مانند پلی استر نسبت به فیبرهای طبیعی (مانند نخ و کتان) در برابر محو شدن و لکه شدن مقاومت بیشتری دارند. بسیاری از پارچه های مبلی، از ترکیب الیاف طبیعی و مصنوعی ساخته می شوند تا بهترین ویژگی های هر دو نوع پارچه را داشته باشند. ب عنوان مثال پارچه مبلی بافته شده از نخ پنبه ای و پلی استر القاء کننده حس نرمی پنبه اما با مقاومت بیشتر در برابر محو شدن و چروک شدن است. یکی از مشکلات اصلی پارچه های ترکیبی امکان خراب شدن بافت پارچه و ایجاد نقطه هایی بر روی آن است. انواع مختلف الیاف مصنوعی وجود دارد که معمولا در پارچه های مبلی به کار می روند که به معرفی تعدادی از آن ها می پردازیم.

انتخاب پارچه مبلی

آکریلیک (Acrylic)

آکرلیک سبک و نرم است. همچنین در برابر سایش، چروک شدن و محو شدن مقاوت بالای از خود نشان می دهد. اگر مبلمان شما در معرض نور آفتاب و یا در نزدیکی یک پنجره قرار دارد پارچه مبلی از جنس آکلریک یک انتخاب عالی برای شما است. برخی از پارچه های آکلریک قابل شستشو هستند در حالی که برخی دیگر نیاز به تمیز کردن با مواد ویژه ای دارند.

نایلون (Nylon)

نایلون به عنوان یک از مقاوم ترین الیاف ها شناخته می شود و بسیار با دوام است. تولید کنندگان پارچه معمولا پارچه های ظریف مثل مخمل را با نایلون ترکیب می کنند تا از پوسته پوسته شدن آن جلوگیری شود و طول عمرش افزایش یابد. اگر پارچه مبلی که تهیه کرده اید از الیاف نایلون در ساختش استفاده شده است باید به این نکته توجه داشته باشید که به نور حساس است و برای تمیز کردن آن باید از پاک کننده های مبتنی بر حلال استفاده شود.

پلی استر (Polyester)

پلی استر نیز همانند نایلون قوی و بادوام است و معمولا با سایر الیاف ترکیب می شود تا مانع پوسته شدن و محو شدن آن ها در مقابل نور خورشید شود. از دیگر ویژگی های مثبت پلی استر مقاوم در برابر چین و چروک و تغییر شکل است. بعضی از پلی‌استرها را می توان با آب و صابون شست و برخی دیگر ممکن است به یک پاک کننده مبتنی حلال نیاز داشته باشند، پس بهتر است به راهنمای شستشوی آن مراجعه نمایید یا از فروشنده در این مورد سوال کنید.

 

میکروفایبر (Microfiber)

پارچه مبلی تولید شده از الیاف میکروفایبر همانند سایر الیاف مصنوعی از مقاوت بالایی برخوردار است. پارچه میکروفایبر از ترکیب الیاف پلی استر و نایلون ساخته می‌شود. این پارچه مبلی مزییت های زیادی دارد به طور مثال نوع بافت این پارچه به گونه ای است که در برابر نفوذ مایعات مقاوم است و در صورت ایجاد لکه بر روی آن به راحتی تمیز می‌شود و کاملا مناسب افرادی است که کودک و یا حیوان خانگی دارند.

نانو

نانو از آن تکنولوژی های جذابی است که امروزه به خاطر مزیت هایی که دارد بر سر زبان ها افتاده است. پارچه‌های مبل تولید شده با فناوری نانو ضد آب، ضد لک، ضد باکتریال و مقاوم در برابر آسیب شوینده ها هستند. متاسفانه بعضی فروشنده های غیر معتبر پارچه معمولی را به عنوان پارچه نانو معرفی می کنند، پس بهتر است از فروشگاه مبل معتبر و تخصصی اقدام به خرید این نوع پارچه کنید.

 

 

مواردی که باید قبل از خرید پارچه مبلی در نظر بگیرید

معمولا اولین چیزی که در هنگام خرید پارچه مبلی به آن توجه می شود رنگ پارچه است ولی باید به این نکته توجه داشت که عوامل مهم دیگری در انتخاب و خرید پارچه مبلی تاثیر گذار است که در زیر به چند نمونه از آن ها اشاره می کنیم.

دوام

در صورت استفاده روزانه از مبل و صندلی، دوام و ماندگاری پارچه مهمترین عامل برای انتخاب پارچه مبلی است.

اهمیت دوام پارچه بسته به نوع مبلمان، اتاقی که قصد دارید ست مبل را در آن قرار دهید و جنبه های شخصی خانواده مثل داشتن کودک و حیوان خانگی متفاوت است و در هنگام خرید پارچه مبلی باید به آن ها توجه کنید.

اگر قصد خرید پارچه مبلی طرح دار را دارید باید به این نکته توجه کنید که دوام و کیفیت طرح هایی که جزیی از بافت پارچه هستند به مراتب بالاتر از طرح های چاپی است. تراکم بالای بافت و تعداد زیاد تار و پود ارتباط مستقیم با دوام پارچه داشته و طول عمر آن بالاتر می رود.

پارچه مبلی را بر اساس اینکه چه کسی از مبل استفاده می کند انتخاب کنید. اگر حیوان خانگی دارید از پارچه میکروفایبر یا چرم استفاده کنید زیرا این مدل از روکش های مبل در برابر سایش و پارگی مقاومت بالایی دارند.

دوام پارچه مبلی

سبک

برخی از پارچه ها ظاهری رسمی و برخی دیگر ظاهری غیر رسمی دارند. پارچه مبلی را انتخاب کنید که بیشترین هماهنگی را با سبک مبلمان و دکوراسیون منزلتان داشته باشد. به عنوان مثال اگر از سبک مینیمال در خانه خود بهره می برید بهتر است پارچه مبلی ساده و هماهنگ با این سبک را انتخاب کنید.

 

اگر قصد دارید از پارچه های طرح دار استفاده کنید باید این مورد را در نظر داشته باشید که طرح های پارچه مبلی متناسب با اندازه مبلمان مورد نظر و همچنین اندازه اتاق خواب باشد. یک طرح بزرگ برای یک اتاق بزرگ مناسب است، در حالی که پارچه ساده و یا با طرح کم و کوچک انتخاب بهتری برای یک اتاق کوچک است.

پارچه رومبلی

رنگ

همانطور که در بالا اشاره شد رنگ پارچه معمولا تاثیر گذارترین عامل در انتخاب و خرید پارچه مبلی است و تاثیر بسزایی در دکوراسیون شما دارد، بخصوص اگر مبل مورد نظر مبلی بزرگ، چشمگیر و مسلط به اتاق است.

قبل از اینکه عجولانه تصمیم به خرید بگیرید اطمینان حاصل کنید که از رنگ پارچه مبلی که انتخاب کرده اید راضی هستید زیرا قرار است مدت طولانی مهمان منزلتان باشد پس باید حس خوبی نسبت به آن رنگ داشته باشید. به طور مثال بهتر است برای یک اتاق کوچک از انتخاب یک رنگ جسورانه خودداری کنید، بخصوص اگر مبل بزرگی را انتخاب کره اید. اگر زیاد به تغییر دکوراسیون علاقه ندارید پارچه های رنگ خنثی برای شما انتخاب مناسب تری است.

برای اینکه احساس بهتری نسبت به محیط داشته باشید، دمای رنگ را در نظر بگیرید. سرد و گرم بودن رنگ بر حس و حال اتاق تاثیر می گذارد. از رنگ های مد روز دوری کنید مگر اینکه واقعا آن رنگ ها را دوست داشته باشید چون ممکن است بعد از مدتی از آن ها خسته شوید!

پارچه مبلی

نکات تکمیلی

برخی فاکتورهای دیگر نیز وجود دارد که باید قبل از انتخاب پارچه مبلی در نظر بگیرید. این فاکتور ها به به محیطی مربوط می شود که قرار است مبلمان در آنجا قرار گیرد. آیا اتاق مورد نظر آفتاب گیر است؟ آیا در منطقه ای مرطوب زندگی می کنید؟ آیا مبل مورد نظر را با حیوان خانگی خود به اشتراک میگذارید؟ آیا کسی از افراد خانواده آلرژی دارد؟

مقاومت در برابر محو شدن و کمرنگ شدن: این عامل در صورتی که قرار است مبل در اتاقی قرار گیرد که نور خورشید به آن وارد می شود اهمیت می یابد.

مقاومت در برابر رطوبت: اگر در آب و هوای مرطوب زندگی می کنید به دنبال پارچه مبلی باشید که در برابر رطوبت مقاوم باشد و از ایجاد قارچ و باکتری جلوگیری شود.

عدم ایجاد آلرژی: اگر کسی از اعضای خانواده آلرژی دارد از پارچه هایی که فاقد پرز و کرک هستند استفاده کنید. پارچه های مبلی میکروفایبر، نانو، چرم و ابریشمی از این دست پارچه ها هستند.

پارچه رو مبلی جدید

در این مطلب سعی کردیم با توجه به تنوع بالای پارچه های مبلی موجود در بازار، انواع پارچه مبلی را معرفی کنیم و مزایا و معایب هرکدام را به طور اجمالی نام ببریم. در ادامه به ذکر نکاتی که باید قبل از خرید پارچه مبلی به آن ها توجه شود پرداختیم. امیدواریم نکات گفته شده برای شما مفید بوده باشد. منتظر شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم.

 

منبع:https://tookamart.com/mag

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی