سرویس خواب ، سرویس خواب مدرن ، تخت خواب دو نفره

سرویس خواب آرنا ، سرویس خواب عروس ، تخت خواب دو نفره ، سرویس خواب ترک ، قیمت سرویس خواب ، سرویس خواب ارزان ، سرویس خواب با کیفیت ، میزآرایش ، جهیزیه عروس ، سرویس خواب کلاسیک ، پاف ، پاتختی ، تخت دونفره ، سرویس خواب نوجوان ، تخت خواب ، فروش تخت خواب ، خرید تخت خواب ، فروش سرویس خواب ، خرید تخت خواب ، اتاق خواب ، مبلمان اتاق خواب، طراحی اتاق خواب ، قیمت تخت دو نفره ، قیمت سرویس خواب ،دکوراسیون اتاق خواب

سرویس خواب ، تخت خواب

فروش انواع سرویس خواب مدرن

سرویس خواب ، سرویس خواب مدرن ، تخت خواب دو نفره

سرویس خواب آرنا ، سرویس خواب عروس ، تخت خواب دو نفره ، سرویس خواب ترک ، قیمت سرویس خواب ، سرویس خواب ارزان ، سرویس خواب با کیفیت ، میزآرایش ، جهیزیه عروس ، سرویس خواب کلاسیک ، پاف ، پاتختی ، تخت دونفره ، سرویس خواب نوجوان ، تخت خواب ، فروش تخت خواب ، خرید تخت خواب ، فروش سرویس خواب ، خرید تخت خواب ، اتاق خواب ، مبلمان اتاق خواب، طراحی اتاق خواب ، قیمت تخت دو نفره ، قیمت سرویس خواب ،دکوراسیون اتاق خواب

سرویس خواب ، سرویس خواب مدرن ، تخت خواب دو نفره

سرویس خواب آرنا سرویس خواب عروس تخت خواب دو نفره سرویس خواب ترک قیمت سرویس خواب سرویس خواب ارزان و شیک سرویس خواب با کیفیت میزآرایش جدید جهیزیه عروس سرویس خواب کلاسیک پاف پاتختی تخت دونفره یکنفره سرویس خواب نوجوان قیمت تخت خواب ، قیمت سرویس خواب ترک فروش تخت خواب ، تخت خواب ، خرید سرویس خواب، خرید تخت خواب در تهران،، سرویس خواب آرنا ، سرویس خواب عروس ، تخت خواب دو نفره ، سرویس خواب ترک ، قیمت سرویس خواب ، سرویس خواب ارزان ، سرویس خواب با کیفیت ، میزآرایش ، جهیزیه عروس ، سرویس خواب کلاسیک ، پاف ، پاتختی ، تخت دونفره ، سرویس خواب نوجوان ، تخت خواب ، فروش تخت خواب ، خرید تخت خواب ، فروش سرویس خواب ، خرید تخت خواب ، اتاق خواب ، مبلمان اتاق خواب، طراحی اتاق خواب ، قیمت تخت دو نفره ، قیمت سرویس خواب ،دکوراسیون اتاق خواب

سرویس خواب مدرن

مرتب کردن اتاق کودک ؛ ابزارها، راهکارها و ترفندها

دوشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۴۳ ب.ظ

 مرتب کردن اتاق کودک ؛ ابزارها، راهکارها و ترفندها

 

 

مرتب کردن اتاق کودک و مخصوصا اتاق کودک‌های بازیگوش یکی از دغدغه‌های همیشگی مادران است که در این پست  به آن پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

اگر شما هم صاحب بچه هستید طبیعی است که اسباب‌بازی‌هایش در جای‌جای منزل پخش‌شده باشد. پیدا کردن راهی برای سر و سامان دادن به اسباب‌بازی‌ها، کتاب‌ها و… که هم از لحاظ زیبایی‌شناختی و هم از لحاظ کاربردی مناسب باشد، آسان نیست. در این مطلب به شما بهترین نکات و ترفندها را در مورد مرتب کردن اتاق کودک آشنا می‌سازیم. ترفندهایی که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به کودک خود آموزش دهید که دیگر شلخته نباشد.

 

 

مرتب کردن اتاق کودک

سبدهای  قابل حمل

این سبدهای قابل حمل اولین ایده برای نگهداری از اسباب‌بازی‌های کودک شماست. به عنوان مثال می‌توانید از جعبه‌های خالی کادویی برای این منظور استفاده کنید و همواره به مرتب کردن اتاق کودک خود کمک کنید. و یا می‌توانید از سبدهای لباس معمولی که وجود دارد به عنوان سبدهای اسباب بازی استفاده کرده و وسایل بازی کودک خود را در آن‌ها قرار دهید. توجه کنید که این سبدها می‌توانند همانند چیزی که در تصویر مشاهده می‌کنید، از جنس پارچه بوده و سبک باشند و یا اینکه همانند برخی از پاف‌های سرویس خواب‌ها بوده و بتوان از آن‌ها به عنوان قرار دادن وسایل نیز استفاده کرد.

قفسه‌ها و شلف‌های ثابت

راه دیگری برای ایجاد نظم و انضباط در اتاق و مرتب کردن اتاق کودک شما استفاده از قفسه‌هایی ثابت اما کاربردی است. اندازه قفسه‌ها را می‌توان به‌ تناسب وسایل و اسباب‌بازی‌ها انتخاب کرد تا هر وسیله‌ای جای مخصوص خود را در اتاق پیدا کند. می‌توانید همانند چیزی که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید از رنگ‌هایی شاد و دوست داشتنی برای سبدها استفاده کرده و با چیدن آن‌ها در قفسه‌ها یک ترکیب رنگ عالی و فضایی متناسب با روحیه کودک خود بوجود آورید.

ذخیره‌سازهای ثابت

تختخواب نیمکتی

شاید به کار بردن اصطلاح نیمکت و استفاده از آن در اتاق کودک کمی عیحب به نظر برسد، اما منظور ما تختخوابی است که می‌تواند چند کاربرد را در اتاق خواب کودکان داشته باشد. چنین تختخوابی در اتاق خواب می‌تواند وسیله‌ای مناسب برای ذخیره‌سازی اسباب‌بازی‌ها را در اختیار شما قرار دهد و همین طور مکانی مناسب برای قرار دادن اسباب‌بازی‌های متوسط تا بزرگ و یا کتاب‌های متعدد می‌باشد. به خاطر داشته باشید که از این نوع تختخواب کشودار می‌توان به عنوان مکانی جهت قرار دادن کفش یا لباس‌های اتوکشیده شده برای استفاده در روزهای آتی نیز استفاده کرد. پس هنگام خرید حتما به ویژگی‌های سرویس خواب کودک و مخصوصا به تخت آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

نیمکت اتاق‌خواب

سازمان‌دهی تمام اسباب‌بازی‌ها در یک مکان

چنانچه شما قصد دارید تمام وسایل و اسباب‌بازی‌های فرزند خود را در یکجا، سازمان‌دهی کرده و مرتب کنید، میز کشوی یا قفسه وسیله‌ای مناسب برای شما است. شما می‌توانید به‌ راحتی وسایل بزرگ را در قفسه‌های بالا و اسباب‌بازی‌ها کوچک و خرده‌ریز را در کشوهای پایین دسته‌بندی کنید.

 

سازمان‌دهی تمام اسباب‌بازی‌ها در یک مکان

مبلمان دو منظوره

اگر از شلوغی و به‌ هم‌ریختگی زیاد اتاق کودک خود گریزانید و همواره به فکر استفاده از وسایل چند منظوره به خاطر صرفه‌جویی در فضای اتاق هستید، بهتر است پاف مبل را هم امتحان کنید. این وسیله در عین حال که مکانی مناسب برای نشستن فرزند شماست، وسیله‌ای ایده آل برای ذخیره‌سازی اسباب‌بازی‌های او هم به شمار می‌رود.

مبلمانهای دو منظوره
بنابراین دیگر نیازی به خرید قفسه‌هایی برای اشغال فضای عمودی اتاق ندارید و به‌ راحتی می‌توانید به مرتب کردن اتاق کودک خود بپردازید. در انتخاب اندازه سازمان دهنده وسایل اتاق کودک خود دقت کنید و سعی کنید اندازه آن برای تمام وسایل اتاقش مناسب باشد.
یک پیشنهاد مناسب هم برای جمع و جور کردن اسباب‌بازی‌ها، قرار دادن وسایل موردعلاقه کودک شما در قفسه‌های پایین است تا او به‌ راحتی بتواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد و بعد از پایان بازی‌اش آن‌ها را جمع‌آوری کند و البته موقعی که خواست آن‌ها را بردارد نیز به راحتی بتواند خودش اسباب بازی مورد نظرش را از قفسه بردارد.
بهتر است از کیسه‌هایی با طرح و رنگ یکسان جهت ذخیره استفاده شود تا انضباط خاصی به فضای اتاق ببخشد. این کار موجب می‌شود فضای اتاق به طرز شگفت‌آوری دل‌انگیز و لذت‌بخش شود.

مبلمانهای دو منظوره 2

در ادامه با چهار روش جهت مدیریت وسایل کودک آشنا می‌شویم:

• شما می‌توانید گنجه‌ای کوچک را تبدیل به دنیایی از اسباب‌بازی‌ها کنید. برای استفاده از اسباب بازی‌ها یک قانون برای خود و کودکتان تعریف کنید. برای مثال به این صورت که اگر کودکتان اسباب بازی جدیدی خواست، بایستی یکی از اسباب بازی‌های قدیمی خود را در آن گنجه قرار دهد. در این صورت تعداد اسباب بازی‌های او همیشه مشخص بوده و جمع آوری و مدیریت آن‌ها نیز آسان‌تر خواهد بود.

• شما و کودکتان باید آگاه باشید که نیازی به داشتن اسباب‌بازی برای هر فعالیتی وجود ندارد. به عنوان مثال اگر فرزند شما در پیش‌ دبستانی‌اش نقاشی انجام می‌دهد، نیازی نیست که در محیط خانه هم وسایل نقاشی را برایش فراهم کنید. اگر چنین نکنید رشد فرزند شما از فعالیت‌های مشابه فراتر نخواهد رفت.

• بچه‌ها به ندرت اسباب‌بازی‌هایشان را دور انداخته و یا به کسی هدیه می‌دهند. شما می‌توانید از مناسبت‌های مختلف مانند عید و یا تولد کودک خود برای دور انداختن و یا هدیه دادن اسباب بازی‌های کودک استفاده کنید. از آنجایی‌ که کودک شما در این مناسبت‌ها انتظار گرفتن کادو و هدیه‌ای به مراتب بهتر از اسباب‌بازی‌های قدیمی‌اش را دارد، دل کندن از آن‌ها برایش ساده می‌شود.

• سعی کنید از شر اسباب‌بازی‌هایی که کودک شما به آن‌ها علاقه ندارد سریع خلاص شوید. با این کار می‌توانید فضای اتاق را خلوت‌تر کرده و در عین حال نیز با هدیه دادن آن اسباب بازی به یک کودک دیگر، او را نیز خوشحال کرده و با یک تیر دو نشان بزنید.

روش جهت مدیریت وسایل

همچنین پنج اشتباهی که اکثر والدین مرتکب می‌شوند عبارتند از:

  • استفاده از برچس‌ها. همه ما میدانیم که امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی استفاده از برچسب‌های چاپی مرسوم شده است. اما بهتر است گاهی از برچسب‌های دست‌نویس برای یادآوری موضوعی استفاده کنید.
  •  جعبه‌های اسباب‌بازی وسیله خوبی برای نگه‌داری از اسباب بازی‌ها نیستند!! چرا که با آن‌ها نمی‌توان به‌ راحتی اسباب‌بازی‌ها را سازمان‌دهی کرد و این امر به‌ مرور موجب شلوغی اتاق می‌شوند.
  • از جعبه‌ها و بسته‌های درب دار که کودکان شما نمی‌توانند به‌ راحتی آن‌ها را باز کنند، استفاده نکنید. در صورت داشتن چنین وسایلی، درب آن‌ها را جدا کرده و کودکان خود را تشویق کنید تا حودشان اسباب‌بازی‌هایشان را درون آن قرار دهند.
  • نگه‌داشتن اسباب‌بازی‌ها روی زمین. فقط از وسایل اسباب‌بازی بزرگ مانند خانه‌های عروسکی بر رو زمین نگه‌داری کنید. سایر اسباب‌بازی‌ها را حتماً در جعبه یا قفسه نگهداری کنید.
  • اسباب‌بازی نخرید که فقط خودتان به آن علاقه‌مند باشید؛ بلکه کودکتان هم باید آن را دوست داشته باشد و درر واقع مهم‌ترین نکته در خرید اسباب بازی نیز همین امر است که کودکتان به اسباب بازی خریداری شده علاقه داشته باشد. بنابراین پول خود را هدر نداده و اتاق را الکی پر نکنید.

 

پنج اشتباهی که مرتکب می‌شوید

اسباب‌بازی‌ها را دسته‌بندی کنید

  • قبل از خواب کودک، تمام اسباب‌بازی‌هایش روی تخت خوابش قرار دهید. اگر فردا صبح اسباب‌بازی‌ای روی زمین پرت شده بود، آن را می‌توان نشانه‌ای برای خلاص شدن از شر آن اسباب‌بازی قلمداد کرد.
  • اسباب‌بازی‌های قدیمی را در گنجه‌ای نگهداری کنید. اگر کودک شما بعد از مدتی آن را طلب کرد سریع برایش مهیا کنید. در غیر این صورت و بعد از گذشت مدت‌ زمانی طولانی از عدم درخواست کودک شما، آن را به کسی دیگر هدیه دهید.
  • قفسی ساخته و با مته سوراخ‌هایی به موازات هم درون آن ایجاد کنید. سپس با استفاده از طناب و گیره عروسک‌های حیوانات را درون آن آویزان کنید.

اسباب‌بازی‌ها را دسته‌بندی کنید

مرتب کردن انواع اسباب بازی ها

  • بهترین و مورد علاقه‌ترین اسباب‌بازی‌های کودک خود را در جلو چشمش قرار دهید. در واقع سعی کنید آن‌ها را در قفسه‌هایی قرار دهید که خود کودک بتواند آن‌ها از قفسه بردارد.
  • اگر کودک شما قد مناسبی داشته و رشد کرده است می‌توانید عروسک‌هایش را در طبقات بالایی قرار دهید.
  • از کارتن نگه‌داری تخم‌مرغ هم می‌توان به‌ منظور قرار دادن وسایل جانبی عروسک‌ها استفاده کرد.

مرتب کردن به سبک باربی
نگه‌داری و سر و سامان دادن به اسباب بازی‌های لگو

  • جعبه‌های لگو را نگه ندارید. چون که معمولاً این جعبه‌ها 30 تا 40 درصد بزرگ‌تر از خود لگوها هستند.
  • بچه‌ها معمولاً زیاد حوصله ساختن یک طرح مشابه را با لگو ندارند. لذا اگر بجه شما زیاد به این وسیله علاقه‌مند نیست، آن را از دسترسش دور نگه‌ دارید.
  • شما می‌توانید زیر تختخواب کودک خود را تقسیم‌بندی کرده و پروژه‌های در حال ساخت فرزند خود را زیر آن نگهداری کنید.
  • همچنین می‌توانید از نوارهایی برای محدود کردن فضای بازی کودک خود استفاده کنید. به این ترتیب در سریع‌تر مرتب کردن اتاق کودک خود کمک شایانی می‌کنید.
  • وقتی کودک شما پروژه خود را به وسیله لگوها تکمیل کرد، عکسی به یادگار از او گرفته و در آلبوم مخصوص به خودش قرار دهید.

نگه‌داری از لگو
نگهداری از بازی‌های تخته‌ای

  • به‌ طور معمول گوشه‌های این گونه اسباب‌بازی‌ها بعد از مدتی خراب می‌شوند. بنابراین بهتر است از نوارهای محافظ برای این قسمت‌ها استفاده کرد.
  • برای بازی‌های کارتی یک نگهدارنده و ظرف مخصوص داشته باشید.
  • اگر در بین اسباب بازی‌های کودکتان تاس و مهره‌های کوچک است حتما مواظب کودک خود بوده و به او یاد دهید که این مهره‌های کوچک را در دهان خود قرار ندهد.

همچنین بخوانید:  چگونه از رنگ سبز در اتاق خواب خود استفاده کنید؟

بازیهای تخته ای
عکس‌هایی جهت یادآوری

همیشه یادآوری عکس‌ها از کلمات ساده‌تر بوده است. بنابراین از برچسب‌های عکس‌دار به‌ منظور یادآوری مکان اسباب‌بازی‌ها برای کودکتان استفاده کنید تا خود به مرتب کردن اتاقش بپردازد.

هواپیما، قطار و ماشین

از جعبه‌های مخصوص نگهداری اتومبیل‌های اسباب‌بازی استفاده کنید. این جعبه‌ها طوری طراحی‌شده‌اند که می‌توانند تعداد زیادی ماشین اسباب بازی را در خود نگه دارند.

عکس‌های یادآوری
کشویی زیر تخت خواب

این گونه کشوها مکانی منحصر به فرد برای نگهداری از اسباب‌بازی‌ها هستند و استفاده از رنگ‌های شاد در آن‌ها زیبایی اتاق را دوچندان می‌کند.

کشویی زیر تخت خواب
قفسه کتاب را با پرده بپوشانید

والدین همواره اسباب‌بازی‌ها در قفسه‌های کتاب نگهداری می‌کنند، اما این کار روش مناسبی برای مرتب کردن اتاق کودک نیست. بهتر است برای زیبایی و ساماندهی بیشتر اتاق پرده‌ای جذاب و با رنگ‌های شاد روی این قفسه‌ها را پوشش دهد.

در پایان به جمع‌بندی بهترین ایده‌ها برای مرتب کردن اتاق کودک و البته جمع کردن اسباب بازی‌های کودکان می‌پردازیم:

  • گلدان‌های مخصوص نگهداری عروسک. بچه‌ها به راحتی می‌توانند عروسک‌های خود را بعد از یک بازی طولانی درون این گلدان‌ها قرار داده و به مرتب‌سازی اتاق خود کمک کنند.
  • آیا تا به حال به استفاده از جعبه‌های میوه به عنوان وسیله‌ای برای نگهداری از اسباب‌بازی‌ها فکر کرده‌اید؟ این وسایل ساده که فقط از تخته چوب، رنگ و چند عدد میخ ساخته‌شده‌اند به‌ راحتی می‌مانند به مرتب کردن اتاق کودک شما کمک کنند.
  • خمره‌های کوچک قدیمی هم وسیله‌ای آسان و مناسب برای قرار دادن اسباب‌بازی‌ها درون آن‌هاست.
  • زیر صندلی راحتی کودک هم می‌تواند مکانی مناسب برای نگه‌ داشتن وسایل و اسباب‌بازی‌های دم دست باشد.
  • در اتاق‌هایی هم که تخت دو نفره دارند به علت کمبود جا، فضای عمودی یا همان دیوار مکانی مناسب برای نگهداری از اسباب‌بازی‌ها است.
  • پاف مبل خود را در اتاق نشیمن نگه‌ داشته و در عوض از یک قفسه تاشو و جمع‌وجور در اتاق کودک استفاده کنید.
  • جعبه‌های چوبی قدیمی حسی نوستالژیک به فضا می‌دهند و مکانی مناسب برای نگهداری وسایل هستند.

کتاب‌فروشی در پشت پرده

نگهداری از اسباب‌بازی‌ها و مرتب کردن اتاق کودک کار آسانی نیست. ما به شما در این مطلب راه‌حل‌های زیادی را ارائه دادیم که می‌تواند برای اتاق کودک شما کاربردی باشد. حال می‌توانید بدون دغدغه و نگرانی از شلوغی اتاق به خرید اسباب‌بازی‌های متنوع برای فرزندتان اقدام کنید. شما برای این که اتاق کودکتان زیاد شلخته نباشد از چه روش‌هایی استفاده می‌کنید؟

 

منبع: https://tookamart.com/mag

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی