سرویس خواب ، سرویس خواب مدرن ، تخت خواب دو نفره

سرویس خواب آرنا ، سرویس خواب عروس ، تخت خواب دو نفره ، سرویس خواب ترک ، قیمت سرویس خواب ، سرویس خواب ارزان ، سرویس خواب با کیفیت ، میزآرایش ، جهیزیه عروس ، سرویس خواب کلاسیک ، پاف ، پاتختی ، تخت دونفره ، سرویس خواب نوجوان ، تخت خواب ، فروش تخت خواب ، خرید تخت خواب ، فروش سرویس خواب ، خرید تخت خواب ، اتاق خواب ، مبلمان اتاق خواب، طراحی اتاق خواب ، قیمت تخت دو نفره ، قیمت سرویس خواب ،دکوراسیون اتاق خواب

سرویس خواب ، تخت خواب

فروش انواع سرویس خواب مدرن

سرویس خواب ، سرویس خواب مدرن ، تخت خواب دو نفره

سرویس خواب آرنا ، سرویس خواب عروس ، تخت خواب دو نفره ، سرویس خواب ترک ، قیمت سرویس خواب ، سرویس خواب ارزان ، سرویس خواب با کیفیت ، میزآرایش ، جهیزیه عروس ، سرویس خواب کلاسیک ، پاف ، پاتختی ، تخت دونفره ، سرویس خواب نوجوان ، تخت خواب ، فروش تخت خواب ، خرید تخت خواب ، فروش سرویس خواب ، خرید تخت خواب ، اتاق خواب ، مبلمان اتاق خواب، طراحی اتاق خواب ، قیمت تخت دو نفره ، قیمت سرویس خواب ،دکوراسیون اتاق خواب

سرویس خواب ، سرویس خواب مدرن ، تخت خواب دو نفره

سرویس خواب آرنا سرویس خواب عروس تخت خواب دو نفره سرویس خواب ترک قیمت سرویس خواب سرویس خواب ارزان و شیک سرویس خواب با کیفیت میزآرایش جدید جهیزیه عروس سرویس خواب کلاسیک پاف پاتختی تخت دونفره یکنفره سرویس خواب نوجوان قیمت تخت خواب ، قیمت سرویس خواب ترک فروش تخت خواب ، تخت خواب ، خرید سرویس خواب، خرید تخت خواب در تهران،، سرویس خواب آرنا ، سرویس خواب عروس ، تخت خواب دو نفره ، سرویس خواب ترک ، قیمت سرویس خواب ، سرویس خواب ارزان ، سرویس خواب با کیفیت ، میزآرایش ، جهیزیه عروس ، سرویس خواب کلاسیک ، پاف ، پاتختی ، تخت دونفره ، سرویس خواب نوجوان ، تخت خواب ، فروش تخت خواب ، خرید تخت خواب ، فروش سرویس خواب ، خرید تخت خواب ، اتاق خواب ، مبلمان اتاق خواب، طراحی اتاق خواب ، قیمت تخت دو نفره ، قیمت سرویس خواب ،دکوراسیون اتاق خواب

سرویس خواب مدرن

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه و پسرانه

چهارشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۹، ۰۹:۳۷ ق.ظ

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه و پسرانه

 

 

ایده‌های جذاب بسیاری برای تغییر دکوراسیون اتاق نوجوان وجود دارد که باید با توجه به شخصیت فرزند و خصوصیات فردی او اجرا شوند. کودکان زمانی که به سنین بلوغ و نوجوانی می‌رسند عموماً تمایل بسیاری به نشان دادن استقلال خود دارند. بنابراین کمک کردن به آن‌ها برای تغییرات دکوراسیون اتاق‌خواب خود ایده خوبی است.
دکوراسیون اتاق دخترانه و پسرانه هرکدام مشخصات خاصی دارند که باید رعایت شوند. دکوراسیون اتاق پسرانه هرچقدر که نیاز به استفاده از المان‌های خشن در اتاق خود دارند باید آن‌ها را به‌آرامی هدایت کرد. تغییر در دکوراسیون اتاق نوجوان می‌تواند هزینه‌های زیادی را برایتان به همراه داشته باشد اما با ترفندهای ساده‌ای می‌توان در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد. تغییر دکوراسیون راهی عالی برای بیان خلاقیت و ایجاد فضای شاد و آرام است.
سرفصل‌های زیر نکات لازم برای دکوراسیون اتاق نوجوان را در اختیارتان قرار می‌دهد:

  •  تغییر دکوراسیون اتاق دخترانه
  •  تغییر دکوراسیون اتاق پسرانه

 

تغییر دکوراسیون اتاق دخترانه

از گام‌های اولیه برای ایجاد تغییر در دکوراسیون اتاق دخترانه انتخاب رنگ اصلی و تم متناسب با شخصیت نوجوان است. در انتخاب تم مناسب نکته مهم ایجاد فضای کافی برای لوازم و نیازهای روزانه نوجوان است. بهتر است قبل از شروع تزئینات، تصمیم بگیرید که یک طرح رنگی و یک سبک کلی داشته باشید.

دکوراسیون اتاق دخترانه

دکوراسیون اتاق دخترانه

انتخاب رنگ اصلی

یک پالت رنگی که دوست دارید را انتخاب کرده و اطمینان حاصل کنید که رنگ انتخابی قابل‌اجرا و آرامش‌بخش باشد. همچنین در نظر داشته باشید که علاوه بر آرامش برای خواب مفید شبانه، باید سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز نیز باشد.


از نمونه رنگ‌های کلاسیکی که برای دکوراسیون اتاق دخترانه عموماً پیشنهاد می‌شود رنگ‌های پاستل با گل‌های رز رنگی است. گرچه این تم طراحی شادی و دخترانه بودن را تداعی می‌کند اما قدرت و خلاقیت چندانی ندارد.
بنفش‌های تیره و آبی همراه با دیوارهای سفید یا کرم، فضایی آرامش‌بخش و زیبا برایتان به همراه خواهد داشت.
درصورتی‌که تمایل به انتخاب یک فضای پیچیده دارید می‌توانید از رنگ‌های سیاه‌وسفید، سفید و خاکستری، به همراه رگه‌هایی از صورتی، بنفش یا آبی نیز بهره ببرید.
برای یک دکوراسیون اتاق دخترانه روشن و مثبت از ترکیب رنگ‌های صورت روشن و نارنجی برای، روتختی و مبلمان می‌توان استفاده کرد.
انتخاب رنگ اصلی اتاق یکی از انتخاب‌های حساس برای دکوراسیون اتاق نوجوان است زیرا گرچه برخی از رنگ‌ها در حالت عادی روشن به نظر می‌رسند اما در عمل ممکن است فضا را تیره نشان دهند. برای مثال می‌توانید از رنگ آبی دریایی به‌جای آبی نفتی استفاده کرد. نقش والدین در این روند گفت گو با فرزند و توضیح دلیل انتخاب‌هاست.

تغییر دکوراسیون اتاق

تغییر دکوراسیون اتاق

طراحی و تزئین دیوارها

اگر دیوارهای روشن شما را خسته کرده می‌توانید، آن را با مبلمان و پتوهای رنگی و مبلغ کمتری تغییر دهید. برچسب‌ها و کاغذ دیواری‌های طرح دار زیادی در بازار موجود است که با هزینه کمی می‌توان آن‌ها را تهیه کرد. دیوار بالای تخت خود یا یکی از دیوارهای اتاق را با طرح موردعلاقه تزئین کنید.
استفاده از تابلوهای بزرگ یا پوسترها نیز می‌توانند برای اتاق‌هایی که امکان رنگ‌آمیزی را ندارند، راهگشا باشد.
برچسب‌های دیواری امکان تغییر دادن دیوارها را به‌خوبی برایتان فراهم می‌کنند. این برچسب‌ها با قیمت مناسب در شکل و اندازه‌های متفاوتی در بازار موجود است. در نظر داشته باشید که استفاده بیش از یک طرح بزرگ یا دو طرح کوچک روی یک دیوار آن فضا را نامرتب و ناخوشایند می‌کند.
پوسترهای قاب شده نقطه عطف زیبایی روی دیوارها ایجاد می‌کنند. قاب‌های ساده و ارزان‌قیمت بارنگ‌های شاد یا حتی خنثی انتخاب مناسبی به نظر می‌رسند.
فضای دیوار را شخصی‌سازی کنید تا هر آنچه برای نوجوان مهم و محترم است روی آن قرار گیرد. از قاب عکس‌های موردعلاقه از دوستان و خانواده کمک بگیرد تا محیط دوست‌داشتنی و لذت بخشی را طراحی کنید.
همچنین وجود تخته‌سیاه نیز می‌تواند ایده خلاقانه‌ای باشد. ایجاد فضایی به‌عنوان برد شخصی که یادداشت‌ها و یادآوری‌ها روی آن قرار داده می‌شوند ، کاری مهم و کاربردی است.
بک دراپ های تزئینی و پارچه‌ای، پارچه‌های طرح دار یا در موارد معدودی پرچم‌ها نیز به تغییر دیوارها بدون رنگ کردن کمک می‌کنند.

طراحی و تزئین دیوارها

طراحی و تزئین دیوارها

درصورتی‌که توان تغییر رنگ اتاق را دارید می‌توانید با هزینه کم و با کمک فرزند خود اقدام به نقاشی دیوارها کنید. همچنین شابلون‌های بسیاری برای ایجاد طرح روی دیوار نیز وجود دارند.

ایده‌های برای کف اتاق

برای کف‌پوش اتاق می‌توانید با توجه به بودجه خود از موکت‌های پز بلند، لمینیت و پارکت یا کف‌پوش استفاده کنید. فرش‌هایی با طرح‌های هندسی ساده و یا طرح‌های پوستی نیز انتخاب مناسبی هستند. استفاده از خزهای رنگی یا سفید فضایی مدرن به اتاق می‌بخشند. درصورتی‌که طرح‌های کلاسیک را برای تم اصلی اتاق انتخاب کرده‌اید از قالیچه‌هایی با طرح‌های سنتی نیز استفاده کرد.
فرش‌های اتاق‌خواب تأثیر بسیاری در تغییر دکوراسیون اتاق نوجوان دارند بنابراین باید آن‌ها را با دقت انتخاب کنید.
مکان قرارگیری فرش نیز بسیار مهم است، عموماً نقطه مرکزی اتاق برای قرارگیری فرش گزینه مناسبی است. برای تخت‌هایی که در کنار دیوار قرار می‌گیرند فرش را می‌توانید جلوی تخت قرار دهید.

ایده‌های برای اتاق خواب

ایده‌های برای اتاق خواب

مبلمان و لوازم ضروری

اکثر اتاق‌های نوجوان برای قرار دادن کمد یا مبلمان راحتی بسیار کوچک هستند. به همین جهت بهتر است برای استفاده مناسب از فضا کمد دیواری را در اتاق تعبیه کنید. از وسایل ضروری در اتاق نوجوان میزتحریر و کار است که باید با توجه به فضای اتاق خریداری شود. رنگ‌های چوب طبیعی در تختخواب و سایر وسایل چوبی به شیک شدن فضا بسیار کمک می‌کند.
پافهای رنگی و طرح دار برای دکوراسیون اتاق دخترانه به‌منظور ایجاد فضای دوستانه کمک می‌کند.
میز آرایش شاید انتخابی جسورانه باشند بنابراین می‌توانید از آینه‌های ساده یا طرح دار بزرگ برای بزرگ‌تر نشان دادن اتاق نیز استفاده کنید.
از میزهای کوچک قدیمی که آن را بازسازی و رنگ کرده‌اید می‌توانید به ‌عنوان میز آرایش با یک آینه رومیزی نیز استفاده کرد. قرار دادن آینه پشت درب ورودی نیز ایده‌ای خلاقانه خواهد بود.
کتابخانه یا قفسه‌های دیواری طرح دار و کلاسیک برای قرار دادن کتاب‌ها و دکوری‌ها بسیار ضروری و زیبا هستند.
از وسایلی مانند نردبان یا قفسه‌های قدیمی نیز برای زیباتر شدن اتاق می‌توان استفاده کرد.

نورپردازی مناسب

نورپردازی مناسب هر فضایی را می‌تواند بهبود دهد. در این راستا لوسترهای سقفی، آباژورهای ایستاده یا رومیزی، چراغ مطالعه، حتی ریسه‌های نور انتخاب‌هایی است که در پیش رو دارید. طرح‌های مختلفی برای استفاده از ریسه‌های نور وجود دارد که با الهام از آن‌ها می‌توانید اتاق را نورپردازی کنید.
حتماً برای میزتحریر فرزند خود چراغ مطالعه خریداری و نصب کنید. این کار در درازمدت تأثیرات مثبتی روی بینایی فرزندتان می‌گذارد.

در ایجاد دکوراسیون اتاق نوجوان از ایده‌های خلاقانه و رنگی با استفاده از وسایل دست‌ دوم و قدیمی به ‌منظور صرفه‌جویی در هزینه می‌توان بهره برد.

تغییر دکوراسیون اتاق پسرانه

برای یک پسر نوجوان، اتاق‌خواب او مانند پناهگاه است، فضای خصوصی که در آن او می‌تواند هر وقت که بخواهد تنها باشد. جایی که او می‌تواند تقریباً هر چیزی را که دوست دارد بخرد و جایی سلیقه شخصی‌اش را در آن اعمال کند. از آنجا که این فضا به‌عنوان اتاق‌خواب، دفترش و به‌عنوان یک منطقه اجتماعی که او دوستانش را به آن دعوت می‌کند و با آن‌ها وقت می‌گذارند، به کار می‌رود، باید دکوراسیون اتاق پسرانه را چندمنظوره طراحی کرد.

تغییر دکوراسیون اتاق پسرانه

تغییر دکوراسیون اتاق پسرانه

انتخاب تم مناسب برای دکوراسیون اتاق پسرانه کار راحت‌تری است زیرا آن‌ها می‌دانند که در حال حاضر به چیز علاقه دارند و اصرار زیادی نیز بر آن دارند. اما نکته مهم این است که این هیجانات و علاقه‌مندی‌ها در طول یک یا دو سال آینده تغییر کند. بنابراین انتخاب تمی که عمومی‌تر باشد برای جلوگیری از هزینه‌های اضافی ضروری است.
در مورد دکوراسیون اتاق نوجوان و پسرانه قوانینی خاصی وجود ندارد. اما چند چیز وجود دارد که باید در نظر گرفت. به ‌عنوان ‌مثال، طراحی و دکور باید روی کاربرد تمرکز داشته باشد. این بدان معنی است که باید سعی کنید راه‌حل‌هایی برای ایجاد فضای مناسب برای تمام لوازم موردنیاز را پیدا کنید.

انتخاب تم مناسب اتاق

از علاقه‌مندی‌ها و سلایق شخصی فرزند خود برای انتخاب سبک دکوراسیون اتاق نوجوان بهره بگیرید. اگر فرزند شما علاقه به گروه موسیقی، فیلم با شغل خاصی دارد نیاز نیست کل اتاق را با طرح‌هایی این‌چنینی طراحی کنید. اتاق‌های پسرانه عموماً و در حالت کلی بسیار شلوغ و نامرتب هستند بنابراین استفاده از طرح‌های دکوراسیون مدرن و مینیمال به نظر ایده خوشایندی خواهد بود.

انتخاب تم مناسب اتاق

انتخاب تم مناسب اتاق

تم‌های دکوراسیون کلاسیک برای اتاق پسران نوجوان محدود به رنگ‌های سرد و خنثی می‌شوند. بنابراین باکمی خلاقیت می‌توان فضایی دل‌نشین و شیک را طراحی کرد.
از طرح‌های متنوع و پرطرفدار می‌توان به طرح‌های ورزشی، موسیقی، فضایی، فیلم و … اشاره کرد. طراحی‌های گرافیکی ، تایپو گرافی، پاپ آرت نیز طرفداران خاص خود را دارد.

انتخاب رنگ اصلی

در مورد پالت رنگی برای دکوراسیون اتاق پسرانه، گزینه‌های زیادی وجود دارد. اغلب رنگ آبی همیشه در این انتخاب‌ها وجود دارد. همین امر برای ترکیب‌های سیاه‌وسفید یا سبز نیز صادق است.
رنگ مکمل در انتخاب رنگ آبی می‌تواند نارنجی ، قرمز حتی سفید باشد. تم‌های متنوع زیادی را می‌توان با این رنگ‌ها به وجود آورد.
در مورد ترکیب رنگ‌های سیاه ‌و سفید نیز می‌توان از رنگ‌های مکملی چون خاکستری و قرمز استفاده کرد.
طراحی‌های روی دیوار را نیز می‌توان با استفاده از کاغذدیواری‌های طرح دار، برچسب‌های دیواری و پوسترها ایجاد کرد. تنها نکته مهم پرهیز از بزرگنمایی بیش ‌از اندازه است. توصیه می‌شود یکی از دیوارها را به‌عنوان دیوار اصلی انتخاب و آن را به شکل دلخواه طراحی کنید.

انتخاب رنگ اصلی برای اتاق خواب

انتخاب رنگ اصلی برای اتاق خواب

انتخاب پرده‌ها

پرده‌ها در طراحی دکوراسیون اتاق پسرانه نقش بزرگی را ایفا می‌کنند. در انتخاب پرده مناسب برای دکوراسیون اتاق پسرانه استفاده از المان‌هایی که برای تم اصلی انتخاب کرده‌اید نیز گزینه مناسبی خواهد بود. طرح‌های ساده در اتاق‌هایی که المان بیشتری در آن بکار رفته انتخاب بهتری هستند. از پارچه‌های طرح دار با خطوط راه‌راه رنگی که متناسب با سبک اصلی اتاق هستند نیز می‌توان استفاده کرد.
پرده‌هایی با پارچه‌های چاپی و طرح دار در اتاق‌های ساده و خنثی اتاق را به شکل معجزه ‌آسایی جذاب می‌کند. بسیاری از نوجوانان پسر علاقه به ابراز بزرگ ‌سالی خود و آیتم‌های مردانه دارند، با استفاده از رنگ‌های سفید و خاکستری یا آبی و نارنجی این فضا را به‌سادگی می‌توان ایجاد کرد.

انتخاب پرده ها برای اتاق

انتخاب پرده ها برای اتاق

لوازم موردنیاز در دکوراسیون اتاق نوجوان

وسایلی که در اتاق پسرهای نوجوان می‌توانند قرار بگیرند به شرح زیر است:
تخت خواب، کمد لباس، میزتحریر و صندلی، لوازم روشنایی، کتابخانه، فرش ، مبلمان مهمان، تلویزیون، سیستم صوتی و تصویری.
با توجه به بودجه خود می‌توانید برخی از آیتم‌های فوق را حذف کنید. همچنین برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌توان از وسایل قدیمی و دست‌دوم نیز استفاده کرد.
وسایل چوبی اتاق را بهتر است از رنگ‌های تیره و رنگ طبیعی چوب انتخاب شوند. همچنین رنگ‌های مکمل در تم اصلی نیز مانند رنگ قرمز، سبز یا نارنجی فضای اتاق را زیباتر می‌کنند.
فرش اتاق را می‌توان از رنگ‌های سرد و خنثی با توجه به فضای اتاق استفاده کرد. رنگ‌های تیره نیز برای پنهان کردن شلوغی و کثیفی احتمالی مناسب هستند.
پارچه‌ها در دکوراسیون اتاق نوجوان پسر باید به‌دقت و متناسب با فضای آن انتخاب شود. این مسئله در حفظ فضای مردانه اتاق بسیار تأثیرگذار است. برای مثال می‌توانید از طرح‌های تیم ورزشی موردعلاقه او برای سرویس خواب استفاده کنید.
تابلوها و پوسترها نقش اساسی را در تم اصلی اتاق ایجاد می‌کنند. بنابراین هراسی در استفاده از آن‌ها نداشته باشید. عکس‌ها و پوسترهای کوچک در کنار هم یا لوازم موسیقی و ورزشی می‌توانند برای دکور نیز استفاده شوند.

در دکوراسیون اتاق پسرانه توجه به علاقه‌مندی‌های فرزند با پرهیز از شلوغی و بزرگنمایی المان‌ها هدف اصلی می‌شود.

لوازم موردنیاز در دکوراسیون اتاق نوجوان

لوازم موردنیاز در دکوراسیون اتاق نوجوان

طرح‌های مختلفی برای دکوراسیون اتاق نوجوان با توجه به سن و جنس فرد وجود دارد که با شخصی‌سازی آن‌ها می‌توان فضای دلخواه را ایجاد کرد. طراحی دکوراسیون اتاق دخترانه و پسرانه تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند که نقش سلیقه‌های فردی را در آن باید جدی گرفت. لزوماً پرداخت هزینه‌های گزاف نتیجه مطلوب را حاصل نمی‌کند زیرا گام اول در طراحی دکوراسیون اتاق نوجوان کاربردی بودن و شخصی‌سازی فضا بر اساس علایق فردی است.
در دکوراسیون اتاق دخترانه توجه به جزئیات از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین دکور مورد نظر را به‌دقت انتخاب کنید. ترفندهای بسیاری برای کاهش هزینه‌های تغییر دکوراسیون وجود دارد که باکمی خلاقیت می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در دکوراسیون اتاق پسرانه انتخاب رنگ و تم مناسب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. حفظ زیبایی در کنار غرور و شخصیت نوجوان برای دکوراسیون اتاق خودش استقلال و اعتمادبه‌نفس را برای او به همراه می‌آورد.

 

منبع:https://homing.ir/mag

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی