سرویس خواب ، سرویس خواب مدرن ، تخت خواب دو نفره

سرویس خواب آرنا ، سرویس خواب عروس ، تخت خواب دو نفره ، سرویس خواب ترک ، قیمت سرویس خواب ، سرویس خواب ارزان ، سرویس خواب با کیفیت ، میزآرایش ، جهیزیه عروس ، سرویس خواب کلاسیک ، پاف ، پاتختی ، تخت دونفره ، سرویس خواب نوجوان ، تخت خواب ، فروش تخت خواب ، خرید تخت خواب ، فروش سرویس خواب ، خرید تخت خواب ، اتاق خواب ، مبلمان اتاق خواب، طراحی اتاق خواب ، قیمت تخت دو نفره ، قیمت سرویس خواب ،دکوراسیون اتاق خواب

سرویس خواب ، تخت خواب

فروش انواع سرویس خواب مدرن

سرویس خواب ، سرویس خواب مدرن ، تخت خواب دو نفره

سرویس خواب آرنا ، سرویس خواب عروس ، تخت خواب دو نفره ، سرویس خواب ترک ، قیمت سرویس خواب ، سرویس خواب ارزان ، سرویس خواب با کیفیت ، میزآرایش ، جهیزیه عروس ، سرویس خواب کلاسیک ، پاف ، پاتختی ، تخت دونفره ، سرویس خواب نوجوان ، تخت خواب ، فروش تخت خواب ، خرید تخت خواب ، فروش سرویس خواب ، خرید تخت خواب ، اتاق خواب ، مبلمان اتاق خواب، طراحی اتاق خواب ، قیمت تخت دو نفره ، قیمت سرویس خواب ،دکوراسیون اتاق خواب

سرویس خواب ، سرویس خواب مدرن ، تخت خواب دو نفره

سرویس خواب آرنا سرویس خواب عروس تخت خواب دو نفره سرویس خواب ترک قیمت سرویس خواب سرویس خواب ارزان و شیک سرویس خواب با کیفیت میزآرایش جدید جهیزیه عروس سرویس خواب کلاسیک پاف پاتختی تخت دونفره یکنفره سرویس خواب نوجوان قیمت تخت خواب ، قیمت سرویس خواب ترک فروش تخت خواب ، تخت خواب ، خرید سرویس خواب، خرید تخت خواب در تهران،، سرویس خواب آرنا ، سرویس خواب عروس ، تخت خواب دو نفره ، سرویس خواب ترک ، قیمت سرویس خواب ، سرویس خواب ارزان ، سرویس خواب با کیفیت ، میزآرایش ، جهیزیه عروس ، سرویس خواب کلاسیک ، پاف ، پاتختی ، تخت دونفره ، سرویس خواب نوجوان ، تخت خواب ، فروش تخت خواب ، خرید تخت خواب ، فروش سرویس خواب ، خرید تخت خواب ، اتاق خواب ، مبلمان اتاق خواب، طراحی اتاق خواب ، قیمت تخت دو نفره ، قیمت سرویس خواب ،دکوراسیون اتاق خواب

سرویس خواب مدرن

نکات لازم برای انتخاب رنگ مناسب اتاق خواب که باید بدانید!

یکی از انتخاب های سخت و چالش برانگیز دکوراسیون داخلی، انتخاب رنگ مناسب اتاق خواب است. همان طور که می دانید رنگ روی رفتار و احساسات انسان تاثیر می گذارد، از این رو انتخاب اشتباه رنگ اتاق خواب، می تواند اثرات منفی به روی کیفیت خواب و میزان استرس بدن ما بگذارد. از طرف دیگر، تغییر رنگ نامناسب دیوارها دردسر دارد و زمان و هزینه زیادی می برد. بنابراین ما تصمیم گرفته ایم در این مطلب با معرفی مهم ترین معیارها، به شما کمک کنیم تا مناسب ترین رنگ را برای اتاق خوابتان انتخاب کنید، پس با ما همراه باشید.

رنگ مناسب اتاق خواب

مناسب ترین رنگ برای اتاق خواب، چه رنگی است؟

قطعا در پاسخ به این سوال نمی توان گفت که تنها یک رنگ مشخص مناسب اتاق خواب می باشد. در واقع تصمیم گیری برای انتخاب بهترین رنگ، به معیارها و عوامل زیادی بستگی دارد که انتخاب هر فرد را نسبت به دیگران متفاوت می کند. بنابراین در ادامه سه معیار اساسی برای انتخاب رنگ دیوارهای اتاق خواب را به خوبی مطالعه کنید و برای تصمیم گیری صحیح و مناسب، به هر سه معیار توجه کنید تا دکوراسیونی اصولی، زیبا و مطابق با سلیقتان به وجود آورید.

1. معیار اول برای انتخاب رنگ مناسب اتاق خواب: به سلیقه شخصیتان رجوع کنید

اتاق خواب یکی از بخش هایی است که هر فرد در طول شبانه روز مدت زمان زیادی را در آن سپری می کند، بنابراین دکوراسیون و دیزاین آن بهتر است مطابق سلیقه شما باشد تا از بودن در آن لذت ببرید. از این رو برای انتخاب مناسب رنگ اتاق خواب، رنگ های مورد علاقتان که در شما حس خوب و مثبتی را ایجاد می کند، برای دیوارهای اتاق خواب در نظر بگیرید.

رنگ مناسب اتاق خواب

 

 

 


2. معیار دوم برای انتخاب رنگ مناسب اتاق خواب: به سبک دکوراسیون خانتان توجه کنید

سبک دکوراسیون خانه، معیار دیگری برای انتخاب رنگ مناسب است که باید به آن توجه کنید. همان طور که می دانید با توجه به ویژگی ها و قواعد سبک های دکوراسیون داخلی، هر یک از آن ها از پالت رنگی مخصوص خود در دکوراسیون خانه ها استفاده می کنند. بنابراین اگر منزلتان سبک دکوراسیون مشخصی دارد و یا اگر می خواهید اتاق خواب خود را به سبک دکوراسیونی خاص دیزاین کنید، ابتدا رنگ های مناسب آن سبک را بشناسید و سپس با توجه به سلیقه خود یک رنگ را برای نقاشی دیوارها در نظر بگیرید.

رنگ مناسب اتاق خواب


3. معیار سوم برای انتخاب رنگ مناسب اتاق خواب: به تاثیرات رنگ روی رفتار و احساسات انسان توجه کنید

همه ما علاقه داریم که بعد از اتمام یک روز پر استرس و خسته کننده کاری، خوابی آرام و لذت بخش داشته باشیم و در هنگام صبح با انرژی و بدون خستگی از خواب بیدار شویم. بد نیست بدانید که رنگ دیوارهای اتاق بر کیفیت خوابیدن ما اثر دارند، از این رو باید از اثرات آن ها به روی احساسات و رفتارمان آگاه باشیم تا انتخاب مناسبی داشته باشیم. البته ناگفته نماند که تاثیر رنگ روی احساسات انسان، در هر شخصی با توجه به فرهنگ و خصوصیات او ممکن است متفاوت باشد ولی طبق مطالعات و آزمایشات انجام شده، اغلب مردم با دیدن رنگ ها احساساتی مشابه به هم پیدا می کنند. بنابراین در ادامه اثرات هر گروه از رنگ ها را به شما معرفی می کنیم تا رنگ مناسبی را برای دیوارهای اتاق خوابتان انتخاب کنید.

رنگ مناسب اتاق خواب

انتخاب رنگ مناسب اتاق خواب با توجه به تاثیر آن ها روی رفتار انسان

- انتخاب رنگ های خنثی برای دیوارهای اتاق خواب

رنگ های خنثی مانند بژ، سفید، کرم، قهوه ای، سیاه و خاکستری از مناسب ترین و بدون ریسک ترین گزینه های ممکن برای دیوارهای اتاق خواب می باشند. این نوع رنگ ها فضایی آرام و ساده را در دکوراسیون اتاق خواب به وجود می آورند که موجب می شود خوابی بدون استرس و آرامش بخش داشته باشید. همچنین بد نیست بدانید که رنگ های خنثی به خوبی با دیگر رنگ ها هماهنگ می شوند. بنابراین می توانید از رنگ های جسورانه و گرم، در دکوریجات، روتختی، فرش و تابلوهای هنری استفاده کنید تا بتوانید فضای کسل کننده به وجود آمده توسط رنگ های خنثی را از بین ببرید و دیزاینی زیبا و جذاب در اتاق خواب به وجود آورید.

رنگ خنثی دیوارهای اتاق خواب

 در ادامه به صورت خلاصه رنگ های خنثی پرکاربرد در دکوراسیون داخلی اتاق خواب را توضیح خواهیم داد:

1. رنگ سفید دیوارهای اتاق خواب

رنگ سفید حس پاکی، طراوت، آرامش و آسودگی را به انسان انتقال می دهد. بنابراین با توجه به این ویژگی ها، این رنگ برای دیوار های اتاق خواب، انتخابی مناسب خواهد بود تا خوابی آسوده ای داشته باشید. تنها به یاد داشته باشید که از رنگ سفید براق به جای سفید مات استفاده کنید تا محیط خسته کننده نباشد و فضای اتاق خواب بزرگ تر جلوه داده شود.

رنگ سفید دیوارهای اتاق خواب

2. رنگ خاکستری دیوارهای اتاق خواب

رنگ خاکستری یکی از پرکاربردترین رنگ های دیوار در سبک مدرن و معاصر است که همانند دیگر رنگ های خنثی، حس آرامش را در اتاق خواب ایجاد می کند. اما به یاد داشته باشید که نقاشی تمامی دیوارهای اتاق خواب به رنگ خاکستری، باعث ایجاد حس افسردگی می شود، بنابراین دکوریجات و وسایل را به رنگ خنثی روشن مانند قهوه ای انتخاب کنید تا این حس از بین برود.

رنگ خاکستری دیوارهای اتاق خواب

<< پوشش چوبی کف اتاق خواب در عکس بالا، فضای افسرده ایجاد شده توسط رنگ خاکستری را از بین برده است >>

3. رنگ سیاه دیوارهای اتاق خواب

وجود رنگ سیاه در هر اتاق خوابی ضروری است، ولی استفاده آن به طور کلی برای دیوارهای اتاق خواب، مطمئنا مورد پسند هیچ کس نخواهد بود. البته بد نیست بدانید یکی از هوشمندانه ترین راه های استفاده از این رنگ برای دیوار اتاق خواب، به کار گرفتن آن به عنوان دیوار تاکیدی در کنار دیوارهای سفید یا خاکستری رنگ است تا حس غم و افسردگی آن ها از بین برود.

رنگ سیاه دیوارهای اتاق خواب

4. رنگ قهوه ای دیوارهای اتاق خواب

رنگ قهوه ای نماد زمین است و از نظر روانشناسی یادآور قدرت و استواری است. همچنین وجود گسترده این رنگ در طبیعت، آن را به یکی از محبوب ترین رنگ های دکوراسیون اتاق خواب تبدیل کرده است که فضایی آرامش بخش در آن به وجود می آورد تا خوابی آسوده داشته باشید. تنها به یاد داشته باشید که نقاشی دیوارهای اتاق خواب به رنگ قهوه ای تیره فضای اتاق را دلگیر می کند، بنابراین بهتر است از طیف روشن تر آن استفاده کنید.

رنگ قهوه ای دیوارهای اتاق خواب

مطلب مرتبط: نکات کلیدی که برای دکوراسیون کرم قهوه ای اتاق خواب باید بدانید!

- انتخاب رنگ های پاستلی برای دیوارهای اتاق خواب

رنگ های پاستلی رنگ هایی ملایم و کم رنگی هستند که مقدار زیادی رنگ سفید با آن ها ترکیب شده است. این نوع رنگ ها جلوه ای ملایم دارند و حس آرامش را به انسان انتقال می دهند که آن ها را تبدیل به گزینه مناسبی برای رنگ دیوارهای اتاق خواب کرده است. همچنین رنگ های پاستلی در اتاق خواب جلوه ای رمانتیک و عاشقانه به وجود می آورند که بسیار مورد پسند خانم ها و کودکان نیز هستند. بنابراین شما می توانید برای دیوارها، رنگ هایی همچون آبی ملایم، بنفش کم رنگ، سبز کمرنگ و یا صورتی ملایم را انتخاب کنید و در کنار آن ها از وسایل و دکوریجاتی با رنگ های خنثی استفاده کنید تا محیطی زیبا و با ظرافت ایجاد شود.

رنگ پاستلی دیوارهای اتاق خواب

رنگ پاستلی دیوارهای اتاق خواب

رنگ پاستلی دیوارهای اتاق خواب

رنگ پاستلی دیوارهای اتاق خواب

رنگ پاستلی دیوارهای اتاق خواب

- انتخاب رنگ های سرد برای دیوارهای اتاق خواب

رنگ های سرد شامل رنگ های آبی، سبز و بنفش می باشد که اثرات آرامش بخششان به روی مغز انسان، آن ها را به گزینه مناسبی برای رنگ دیوارهای اتاق خواب کرده است. البته به یاد داشته باشید که استفاده بیش از حد از رنگ های سرد و به کار بردن طیف های تیره تر آن ها در اتاق خواب، می تواند حس غم و افسردگی را نیز به انسان انتقال می دهد.

1. رنگ بنفش دیوارهای اتاق خواب

بنفش یادآور ثروت و زندگی اشرافی می باشد و خلاقیت را در انسان به وجود می آورد. همچنین این رنگ اثر آرامش بخش روی مغز دارد و استفاده از آن در اتاق خواب جلوه ای با باظرافت و لوکس به فضا می دهد. همچنین طیف های روشن رنگ بنفش به علت حس رمانتیک و رویایی که ایجاد می کند، بسیار مورد پسند جوانان و خانم ها می باشد. البته باید بدانید که طبق آزمایشات انجام شده توسط روانشناسان و محققان، اغلب افرادی که در اتاق خواب بنفش رنگ می خوابند، کابوس و خواب های آشفته خواهند دید.

رنگ بنفش دیوارهای اتاق خواب

2. رنگ آبی دیوارهای اتاق خواب

آبی حس آرامش، امنیت و اعتماد را در انسان به وجود می آورد که این ویژگی ها باعث شده است تا محققان آن را مناسب ترین رنگ اتاق خواب برای داشتن خوابی آسوده و باکیفیت معرفی کنند. این رنگ، محبوب ترین رنگ بین مردم است که استفاده از آن نیز در دکوراسیون اتاق خواب بسیار کاربرد دارد، زیرا امنیت و آرامش را به وجود می آورد و به خوبی با دیگر رنگ ها ترکیب می شود.

رنگ آبی دیوارهای اتاق خواب

3. رنگ سبز دیوارهای اتاق خواب

رنگ سبز نماد سلامتی و شروع دوباره است. بنابراین استفاده از آن در دیوارهای اتاق خواب، در هنگام بیدار شدن از خواب، حس طراوت و سر زندگی را انتقال می دهد تا روز پرانرژی را آغاز کنید. همچنین رنگ سبز، رنگی مهیج و محرک نیست و این ویژگی باعث خواهد شد تا خوابی آرام، آسوده و با کیفیت داشته باشید.

رنگ سبز دیوارهای اتاق خواب

- انتخاب رنگ های گرم برای دیوارهای اتاق خواب

رنگ های قرمز، زرد و نارنجی جزو رنگ های گرم هستند که خوش حالی، خوش بینی و انرژی را در انسان به وجود می آورند. البته ناگفته نماند که این نوع رنگ ها باعث خستگی چشم می شوند و در خیلی از موارد عصبانیت و خشونت را در انسان ها به وجود می آورند.

1. رنگ زرد دیوارهای اتاق خواب

رنگ زرد شادترین رنگ گرم به حساب می آید که استفاده از آن حس خوش حالی و امید را به وجود می آورد و گرمای نور خورشید را تداعی می کند. همچنین این رنگ نسبت به رنگ های دیگر نور بیشتری را بازتاب می دهد و باعث می شود که چشم در آن محیط آزرده شود. بنابراین با توجه به این ویژگی ها بهتر است که تمامی دیوارهای اتاق خواب به رنگ زرد نقاشی نشود و از آن به عنوان دیوار تاکیدی استفاده کرد. البته جالب است بدانید با توجه به تحقیقات محققان، انسان ها در اتاق خواب هایی به رنگ زرد ملایم، خواب آرامش بخش و باکیفیتی را تجربه می کنند.

رنگ زرد دیوارهای اتاق خواب

2. رنگ نارنجی دیوارهای اتاق خواب

رنگ نارنجی حس شادی و سرزندگی را در محیط اتاق خواب به وجود می آورد که این ویژگی ها، آن را تبدیل به گزینه ای نامناسب برای دیوارهای اتاق خواب می کند. ولی اگر علاقه به این رنگ گرم و پرانرژی دارید بهتر است که رنگ های خرمالویی، نارنجی مایل به قهوه ای و یا آجری را به عنوان دیوار تاکیدی استفاده کنید.

رنگ نارنجی دیوارهای اتاق خواب

3. رنگ قرمز دیوارهای اتاق خواب

به همان اندازه که رنگ قرمز عشق و هیجان را درون انسان به وجود می آورد، حس عصبانیت و خشم را نیز می تواند به او انتقال دهد. همچنین این رنگ در تمام جهان نماد خطر است و باعث افزایش فشار خون می شود، پس با توجه به این ویژگی ها، رنگ قرمز را برای تمام دیوارهای اتاق خواب در نظر نگیرید. اما اگر به این رنگ علاقه دارید و می خواهید فضایی پر از عشق وارد اتاق خوابتان شود، قرمز مات را به عنوان دیوار تاکیدی به کار ببرید.

رنگ قرمز دیوارهای اتاق خواب

4. رنگ صورتی دیوارهای اتاق خواب

رنگ صورتی در بسیاری از فرهنگ ها نماد عشق است و همچنین رنگ مورد علاقه خانم ها و دختران است که از آن به وفور برای اتاق خوابشان استفاده می کنند. این رنگ علاوه بر انتقال حس عشق، اثرات آرامش بخش بر انسان نیز دارد. اما دقت کنید که استفاده بیش از حد از آن باعث عصبانیت و آزردگی می شود، بنابراین بهتر است از طیف های ملایم تر آن برای دیوارها استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که آقایان اغلب به این رنگ علاقه ای ندارند و در آن احساس ضعف می کنند، بنابراین قبل از به کاربردن رنگ صورتی در اتاق خواب مستر، با همسر خود مشورت کنید.

رنگ صورتی دیوارهای اتاق خواب

نظرات  (۱)

متن بسیار خوب و تخصصی بود که در زمینه رنگ نوشته شده است . ما در زمینه تجهیزات هتلی دارای رزومه خوبی هستیم. داشتم در زمینه رنگ مناسب اتاق برای هتل تحقیق می کردم که به سایت شما برخوردم . 

ممنون از مقاله خوبتان 

پاسخ:
ممنون از لطف شما
در زمینه تجهیز سرویس خواب هتل ها اگر دوست داشتید میتونیم همکاری کنیم باهم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی